[ لمتابعة رابط المشاركة الأصليّة للبيـان ]
الإمام ناصر محمد اليماني
19 - ذو القعدة - 1435 هـ
14 - 09 - 2014 مـ
۲۳-شهریور-۱۳۹۳ه.ش.

01:37 صباحاً
( بحسب التقويم الرسمي لأمّ القرى )
ـــــــــــــــــــ
بیان امام مهدی درباره موقعیت مطلق ذات خداوند سبحان که از تمام ملکوتش بزرگ‌تر است و جواب به سوال کنندگان جهان

بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على كافة أنبياء الله ورسله من الجنّ والإنس أجمعين من أولهم إلى خاتمهم محمد رسول الله بالقرآن العظيم رسالة الله الجامعة والشاملة إلى الثقلين وعلى من آمن منهم في كل زمانٍ ومكانٍ إلى يوم الدين، أما بعد..
ای کسی که از مکان خداوند و پروردگار جهانیان سؤال کرده‌ای؛ به راستی که او در آسمان ملکوت الأعلی است. همانا که آسمان ملکوت اعلی؛ آسمان بهشتی است که عرض آن به اندازه آسمان‌ها و زمین است. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{أَأَمِنْتُمْ مَنْ فِي السَّمَاءِ أَنْ يَخْسِفَ بِكُمُ الأَرْضَ فَإِذَا هِيَ تَمُورُ ( ۱۶ ) أَمْ أَمِنْتُمْ مَنْ فِي السَّمَاءِ أَنْ يُرْسِلَ عَلَيْكُمْ حَاصِبًا فَسَتَعْلَمُونَ كَيْفَ نَذِيرِ(۱۷)}صدق الله العظيم [الملك].
از اینجا درمی‌یابیم که مکان مطلق خداوند خارج ملکوت است؛ ملکوت توسط بزرگ‌ترین آفریده خداوند یعنی سدرة المنتهی احاطه شده است که تمام ملکوت را دربرمی‌گیرد. پایین آن مخلوقات خداوند و در ورای آن خالق ملکوت؛ خداوند سبحان و پروردگار عالمیان قرار دارد.
هماناکه "سدرة" سقف ملکوت بهشت نعیم است و انتهای معراج و بندگان را از دیدن پروردگار معبود در حجاب نگاه داشته ومانع آن می‌شود و بزرگ‌ترین چیزی است که خداوند آفریده و آن همان عرش پروردگار سبحان است و از ملکوت بهشتی که عرض آن به اندازه آسمان‌ها و زمین است بزرگ‌تر است. چون خداوند سدرة المنتهی را نشانی برای بهشتی قرار داده که در کنارش است، بهشتی که خود به اندازه عرض آسمان‌ها و زمین است. ولی بهشت در کنار سدرة المنتهی است؛ چون "سدرة "یا درخت از بهشت بزرگ‌تر است.تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَالنَّجْمِ إِذَا هَوَىٰ (۱) مَا ضَلَّ صَاحِبُكُمْ وَمَا غَوَىٰ (۲) وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ (۳) إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَىٰ (۴) عَلَّمَهُ شَدِيدُ الْقُوَىٰ (۵) ذُو مِرَّةٍ فَاسْتَوَىٰ (۶) وَهُوَ بِالْأُفُقِ الْأَعْلَىٰ (۷) ثُمَّ دَنَا فَتَدَلَّىٰ (۸) فَكَانَ قَابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنَىٰ (۹) فَأَوْحَىٰ إِلَىٰ عَبْدِهِ مَا أَوْحَىٰ (۱۰) مَا كَذَبَ الْفُؤَادُ مَا رَأَىٰ(۱۱)أَفَتُمَارُونَهُ عَلَىٰ مَا يَرَىٰ (۱۲) وَلَقَدْ رَآهُ نَزْلَةً أُخْرَىٰ (۱۳)عِندَ سِدْرَةِ الْمُنتَهَىٰ (۱۴) عِندَهَا جَنَّةُ الْمَأْوَىٰ(۱۵)إِذْ يَغْشَى السِّدْرَةَ مَا يَغْشَىٰ (۱۶) مَا زَاغَ الْبَصَرُ وَمَا طَغَىٰ (۱۷) لَقَدْ رَأَىٰ مِنْ آيَاتِ رَبِّهِ الْكُبْرَىٰ (۱۸)} صدق الله العظيم [النجم].
واما فرموده خداوند تعالی:
{وَلَقَدْ رَآهُ نَزْلَةً أُخْرَىٰ(۱۳)}
مقصود این است که محمدً رسول الله -صلى الله عليه وآله وسلم- جبريل عليه الصلاة والسلام را بار دیگر؛ اما این بار به شکلی که خداوند او را خلق کرده است یعنی به شکل فرشته مشاهده نمود، نه مانند دفعه قبل که بصورت انسان او را مشاهده کرده بود.
اما این فرموده خداوند تعالی:

{عِندَ سِدْرَةِ الْمُنتَهَىٰ (۱۴) عِندَهَا جَنَّةُ الْمَأْوَىٰ (۱۵)}
زمانی است که به انتهای مسیر معراج؛ یعنی "سدرة المنتهی" رسیدند وجبریل علیه الصلاة و السلام به شکل فرشته بازگشت و در برابر پروردگار خود به زانو درآمد و سپس سجده نمود. و در این مکان بود که محمد رسول الله برادرش جبریل را به صورت فرشته‌ای بسیار بزرگ با بال دید که در برابر پروردگارش فرو افتاده و سجده می‌کند. ومعنی این سخن:
{نَزْلَةً أُخْرَىٰ}
یعنی او را به صورت فرشته دید نه به صورت انسانی که قبلا مشاهده کرده بود.
اما فرموده خداوند تعالی:

{عِندَ سِدْرَةِ الْمُنتَهَىٰ}
این درخت یا "سدرة" حجاب پروردگار است تا بندگان را از دیدن آشکار پروردگار و معبود در حجاب نگاه دارد. اما خداوند از آن به عنوان سدرة المنتهی یاد می‌کند چون که پایان مسیر معراج است و بعد از آن پروردگار معبود قرار دارد. و اما توصیفی که خداوند تعالی برای آن می‌فرماید:
{عِندَهَا جَنَّةُ الْمَأْوَىٰ (۱۵)}
برای آن است که اندازه و حجم بزرگ آن را دریابید که از بهشتی که به اندازه آسمان‌ها وزمین است بزرگ‌تر است. برای همین است که خداوند در توصیف آن می‌فرماید:
{عِندَهَا جَنَّةُ الْمَأْوَىٰ (۱۵)}
چون سدرة از بهشت بزرگ‌تر است و برای همین نیز خداوند هنگامی که می‌خواهد موقعیت بهشت را وصف نماید به نشانه‌ای که بزرگ‌تر از بهشت است یعنی سدرة اشاره می‌نماید و می‌فرماید:
{عِندَهَا جَنَّةُ الْمَأْوَىٰ (۱۵)}
یعنی در کنار سدرة؛ چون نشانه‌ای بزرگ‌تر است؛ آیا درست این است که بگوییم فلان کوه در کنار فلان خانه قرار دارد؛ بلکه صحیح این است که بگوییم خانه فلانی در کنار فلان کوه است؛ چون کوه بزرگ‌تر از خانه بوده و حتما علامتی است که راهنمایی برای -یافتن- خانه در کنار آن است. به همین ترتیب سدرة المنتهی درخت بسیار بزرگی است که علامتی برای نشان دادن موقعیت بهشت است که خود از عرض آسمان‌ها و زمین بزرگ‌تر است. علی رغم بزرگ بودن بهشت خداوند تعالی می‌فرماید:
{عِندَهَا جَنَّةُ الْمَأْوَىٰ (۱۵)}
چون این درخت مبارک از بهشت بزرگ‌تر است .
و اما فرموده خداوند تعالی:

{إِذْ يَغْشَى السِّدْرَةَ مَا يَغْشَىٰ (۱۶)}
یعنی نوری از ذات خداوند سبحان که نور آسمان‌ها و زمین است سدره را پوشانده است .
و اما فرموده خداوند تعالی :
{مَا زَاغَ الْبَصَرُ وَمَا طَغَىٰ (۱۷) لَقَدْ رَأَىٰ مِنْ آيَاتِ رَبِّهِ الْكُبْرَىٰ (۱۸)} صدق الله العظيم [النجم]
یعنی دیدگان
محمدٍ رسول الله -صلى الله عليه وآله وسلم دچار اشتباه نشد و طغیان نکرد و چیزی جز نشانه‌های بزرگ حقی که درملکوت اعلی دیده بود را بیان نکرد و بزرگ ‌رین نشانه‌ای که از نشانه‌های بزرگ خداوند دید سدرة المنهتی بود. به راستی که سدرة المنتهی حجاب پروردگار است که ریشه آن ثابت و پایدار وشاخه‌های آن در آسمان است و به اذن پروردگارش هرزمان که بخواهد بار می‌دهد؛ نه شرقی است ونه غربی؛ چرا که شرق و غرب ملکوت را دربرمی‌گیرد و به همین ترتیب ذات خداوند سبحان نیز نه شرقی است و نه غربی؛ چرا که به تمام ملکوت احاطه دارد. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَلِلَّهِ الْمَشْرِقُ وَالْمَغْرِبُ ۚ فَأَيْنَمَا تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ وَاسِعٌ عَلِيمٌ (۱۱۵)}صدق الله العظيم [البقرة].
و ذات خداوند که بر عرش عظیم احاطه دارد، از عرش عظیم خود بزرگ‌تر است و به راستی که عرش بزرگ خداوند همان حجاب پروردگار است و به خاطر آنکه این حجاب بزرگ‌تر ازتمام ملکوت است، لذا تمامی ملکوت را از دیدن پروردگار ملکوت در حجاب نگاه می‌دارد که پروردگار سبحان بسیار والا مرتبه است.
ای پرسشگر، تلاش نکن با سؤالات خود امام مهدی را عاجز کنی که او به اذن خداوند عاجز نخواهد شد؛ حال سؤال از کتاب خداوند، هرچه که می‌خواهد باشد. اما سؤالات تعجیزی (عاجز کننده ) نکن چون هم خود و هم دیگران را گرفتار فتنه می‌کنی؛ چرا که علت ارتداد بعضی از پیروان انبیا، سؤالات زیادی است که از انبیا می‌کردند و زمانی که از جانب خداوند پاسخ حق به سؤالات داده می‌شد نسبت به آن کافر می‌گردیدند؛ مگر کسانی که خدا به آنها رحم کند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَسْأَلُوا عَنْ أَشْيَاءَ إِن تُبْدَ لَكُمْ تَسُؤْكُمْ وَإِن تَسْأَلُوا عَنْهَا حِينَ يُنَزَّلُ الْقُرْآنُ تُبْدَ لَكُمْ عَفَا اللَّـهُ عَنْهَا ۗ وَاللَّـهُ غَفُورٌ حَلِيمٌ ﴿١٠١﴾قَدْ سَأَلَهَا قَوْمٌ مِّن قَبْلِكُمْ ثُمَّ أَصْبَحُوا بِهَا كَافِرِينَ ﴿١٠٢﴾}صدق الله العظيم [المائدة].

عزیز من شکرکن که خداوند مقدر کرده است در زمانی زندگی کنی که امام مهدی صاحب علم کتاب برانگیخته شده است، کسی که از قدر او آگاه نبوده و از رازش بی‌خبرید و ارزش و شأن او را حقیر می‌شمارید. شما نمی‌توانید به جای خداوند خلیفه او را انتخاب نمایید؛ بلکه امر به دست خداوند است و هرکس را بخواهد انتخاب کرده وبرمی‌گزیند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَرَبُّكَ يَخْلُقُ مَا يَشَاءُ وَيَخْتَارُ مَا كَانَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ سُبْحَانَ اللَّهِ وَتَعَالَى عَمَّا يُشْرِكُونَ (۶۸)وَرَبُّكَ يَعْلَمُ مَا تُكِنُّ صُدُورُهُمْ وَمَا يُعْلِنُونَ(۶۹)وَهُوَ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ لَهُ الْحَمْدُ فِي الْأُولَى وَالْآخِرَةِ وَلَهُ الْحُكْمُ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ(۷۰)}صدق الله العظيم [القصص].
شما در جایگاهی نیستید که به جای خداوند انبیاء و ائمه کتاب را انتخاب کنید، بلکه این پروردگار است که در زمان مقدر شده در کتاب مسطور؛ آنها را در میان امتشان برمی‌گزیند و به ائمه کتاب در زمان حیاتشان دانش بیشتر و بعد از مرگشان از نظر جسمی برتری می‌دهد. لذا اجساد آنها بعد از مرگ لاشه‌ای متعفن و استخوان‌هایی پوسیده نخواهد شد تا این هم نشانه دیگری باشد تا بعد از مرگشان باعث شود مردم به دانشی که ازآنها بجای مانده چنگ زنند. یا اینکه شما تصور می کنید امام مهدی که از جانب خداوند برانگیخته شده توسط یکی از علمای شما آموزش دیده است؟ هیهات هیهات!! اگر بر حسب تصور شما توسط یکی از علمایتان آموزش دیده باشد؛ چگونه قادر خواهد بود در موارد اختلافات میانتان حکمیت و داروی نماید؟ آیا فکر نمی‌کنید؟ چه کسی هست که بتواند بگوید عهده دار تعلیم علوم دینی به امام مهدی منتظر ناصر محمد بوده است؟ من در عمر خود در نزد هیچ یک از مشایخ مسلمان و یا راهبان مسیحی و خاخامان یهودی آموزش ندیده‌ام، بلکه خداوند است که مرا برگزیده و بیان حق قرآن عظیم را با وحی تفهیمی به من آموخته است؛ آموزشی با دلایل قاطع برگرفته از آیات محکم قرآن عظیم که نه با وسوسه شیطان رجیم بلکه با وحی تفهیمی از جانپ پروردگار مستقیم به قلب من الهام شده است و مرا با دلایل علمی قاطع موجود در آیات محکم قرآن عظیم متذکر می‌نماید. خداوند، مرا با وحی جدیدی برنیانگیخته است، بلکه برای آن آمده‌ام که بیان حق قرآن مجید را برایتان آورده و مردم را به راه خداوند عزیز و حمید هدایت نمایم.
عمر دعوت جهانی مهدوی در پایان سال دهم خود است و علمای مسلمین به فراخوان ما برای پذیرش حکمیت کتاب خداوند قرآن عظیم پاسخ مثبت نداده‌اند تا در موارد اختلاف‌های دینی با حکم خداوند و با منطقی حقّ درمیانشان داوری کنیم و حکم حق را در موارد اختلافات دینی از آیات محکم قرآن عظیم برایشان استنباط نماییم؛ نه بر اساس ظن و گمان -که ظن و گمان کسی را ازحق بی نیاز نمی کند- بلکه با دلایل قاطع علمی که خاموش کننده هر مدعی است؛ اگر به قرآن عظیم کتاب خدا ایمان دارید. در حالی که شما آن را مهجور رها کرده و در آن تدبر نمی‌کنید و تنها خردمندان هستند که از آن پند می‌گیرند. از خدا پروا کنید و دعوت به پذیرش حکمیت کتابی که از تحریف محفوظ است را بپذیرید؛ رساله خداوند که از تمام کتب –آسمانی- کامل‌تر و جامع‌تر است و اخبار شما و گذشتگان و آیندگانتان در آن آمده است؛ رسالتی که خداوند بر دو گروه بزرگ جن و انس فرستاده است؛ از خدا پروا کرده و از من اطاعت کنید شاید مورد رحمت قرار گیرید.
ای انصار پیشگام و برگزیده؛ از دعوت مردمان به سوی خداوند و از یاری خلیفه او خسته نشده و در این امر کوتاهی نکنید و نعمت خداوند را به یاد داشته باشید که قلب‌های شما را با یک‌دیگر مهربان نموده و انس داد و با نعمت خداوند با یک‌دیگر برادر شدید؛ به خصوص کسانی از میان شما که بندگان نعیم اعظم‌اند و نیکوترین آفریدگان و بهترین مردمانند؛ قومی که محبوب خداوندند و محب او( یحبهم الله و یحبونه). از شکرگزاران باشید و هدف خود که تلاش برای تحقق نعیم رضوان خداوند بر بندگانش است را به یاد داشته باشید؛ نعیمی که بزرگ‌تر از بهشت نعیم اوست. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَعَدَ اللَّهُ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَمَسَاكِنَ طَيِّبَةً فِي جَنَّاتِ عَدْنٍ وَرِضْوَانٌ مِنَ اللَّهِ أَكْبَرُ ذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ (۷۲)}صدق الله العظيم [التوبة].
و بدانید تا زمانی که بندگان خداوند مشمول رحمت او نشوند، خداوند در نفس خود راضی نخواهد شد؛ تا زمانی که بندگانش شاکر نباشند، راضی نخواهد شد. چرا که خداوند از بندگان خود شکرگذار بودن را می‌پسندد وکفر بندگان او را راضی نمی‌کند. پس ما تلاش می‌کنیم رضوان خداوند بر بندگانش تحقق یابد و مردم را به ملتی واحد تبدیل کنیم که در صراط مستقیم‌اند؛ مگر کسانی که بعد از اینکه حق برایشان روشن گردید؛ از رحمت خداوند روبرگردانند که اینان بدترین موجودات در کتاب خدایند و جهنم برایشان درنظر گرفته شده که وارد آن خواهند شد. شما را چه می‌شود ای انصار؛ چیزی از رمضان نگذشته است و شما از دعوت مردم به سوی خداوند و یاری خلیفه اش سست شده‌اید مگر کسانی که بندگان اعظم و مورد مرحمت او هستند؟ آیا شما برای عذاب شدن مردم عجله دارید؟ اگر این طور است پس هدفتان کجا رفته؛ آیا از خدا نمی‌خواهید مردم را در راه راست متحد سازد و راضی شود؟ اگر چنین است پس برای فرود عذاب عجله نکنید و از خدا تمنا کنید به شما فرصت دهد تا مردم‌تان را هدایت کنید. آیا نمی‌بینید که هر روز از تعداد آنها کاسته شده و بر تعداد انصار امام مهدی هر روز افزوده می‌شود؟ تا خداوند با عبدش نور خود را کامل نماید ولو مجرمان از ظهور او خشنود نباشند.
وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله رب العالمين..
أخوكم الإمام المهدي ناصر محمد اليماني

اقتباس المشاركة 158636 من موضوع بيان الإمام المهدي للموقع المطلق لذات الله سبحانه الأكبر من ملكوته أجمعين، ورداً على السائلين في العالمين..

[ لمتابعة رابط المشاركة الأصليّة للبيـان ]
https://mahdialumma.net./showthread.php?p=158625

الإمام ناصر محمد اليماني

19 - ذو القعدة - 1435 هـ
14 - 09 - 2014 مـ
01:37 صباحاً
( بحسب التقويم الرسمي لأمّ القرى )
ـــــــــــــــــــ


بيان الإمام المهديّ للموقع المطلق لذات الله سبحانه الأكبر من ملكوته أجمعين، ورداً على السائلين في العالمين ..

بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على كافة أنبياء الله ورسله من الجنّ والإنس أجمعين من أولهم إلى خاتمهم محمد رسول الله بالقرآن العظيم رسالة الله الجامعة والشاملة إلى الثقلين وعلى من آمن منهم في كلّ زمانٍ ومكانٍ إلى يوم الدين، أمّا بعد..

ويا أيّها السائل عن مكان الله ربّ العالمين، فإنه في سماء الملكوت الأعلى، ألا وإنّ سماء الملكوت الأعلى هي سماء ملكوت الجنّة التي عرضها السموات والأرض. تصديقاً لقول الله تعالى: {أَأَمِنْتُمْ مَنْ فِي السَّمَاءِ أَنْ يَخْسِفَ بِكُمُ الأَرْضَ فَإِذَا هِيَ تَمُورُ ( 16 ) أَمْ أَمِنْتُمْ مَنْ فِي السَّمَاءِ أَنْ يُرْسِلَ عَلَيْكُمْ حَاصِبًا فَسَتَعْلَمُونَ كَيْفَ نَذِيرِ ( 17 )} صدق الله العظيم [الملك].

فنستنبط من ذلك مكان الله المطلق خارج الملكوت، ويحيط بالملكوت أكبرُ شيءٍ خلقه الله وهي سدرة المنتهى التي تحيط بالملكوت كله، فما دونها خلق الله ومن وراءها خالق الملكوت سبحانه الله ربّ العالمين.

ألا وإنّ السدرة هي سقف ملكوت جنّات النّعيم، وهي نقطة انتهاء المعراج، وهي تحجب العبيد عن رؤية الربّ المعبود، وهي أكبر شيءٍ خلقه الله، وهي ذاتها عرش الربّ سبحانه، وهي أكبر من ملكوت الجنة التي عرضها كعرض السماوات والأرض لكون الله جعل سدرة المنتهى علامةً لوجود الجنة عندها برغم أنّ الجنة عرضها كعرض السماوات والأرض ولكن الجنة عند سدرة المنتهى لأنّ السدرة أكبر من الجنة. تصديقاً لقول الله تعالى: {وَالنَّجْمِ إِذَا هَوَىٰ (1) مَا ضَلَّ صَاحِبُكُمْ وَمَا غَوَىٰ (2) وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ (3) إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَىٰ (4) عَلَّمَهُ شَدِيدُ الْقُوَىٰ (5) ذُو مِرَّةٍ فَاسْتَوَىٰ (6) وَهُوَ بِالْأُفُقِ الْأَعْلَىٰ (7) ثُمَّ دَنَا فَتَدَلَّىٰ (8) فَكَانَ قَابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنَىٰ (9) فَأَوْحَىٰ إِلَىٰ عَبْدِهِ مَا أَوْحَىٰ (10) مَا كَذَبَ الْفُؤَادُ مَا رَأَىٰ (11) أَفَتُمَارُونَهُ عَلَىٰ مَا يَرَىٰ (12) وَلَقَدْ رَآهُ نَزْلَةً أُخْرَىٰ (13) عِندَ سِدْرَةِ الْمُنتَهَىٰ (14) عِندَهَا جَنَّةُ الْمَأْوَىٰ (15) إِذْ يَغْشَى السِّدْرَةَ مَا يَغْشَىٰ (16) مَا زَاغَ الْبَصَرُ وَمَا طَغَىٰ (17) لَقَدْ رَأَىٰ مِنْ آيَاتِ رَبِّهِ الْكُبْرَىٰ (18)} صدق الله العظيم [النجم].

فأمّا قول الله تعالى: {وَلَقَدْ رَآهُ نَزْلَةً أُخْرَىٰ (13)} فيقصد أنّ محمداً رسول الله -صلى الله عليه وآله وسلم- شاهد جبريل عليه الصلاة والسلام نزلةً أخرى ولكن بصورته الملائكيّة كما خلقه الله وليس كما يراه من قبل بشراً سوياً.

وأما قول الله تعالى: {عِندَ سِدْرَةِ الْمُنتَهَىٰ (14) عِندَهَا جَنَّةُ الْمَأْوَىٰ (15)} وذلك حين وصلا إلى منتهى المعراج سدرة المنتهى فاستوى جبريل عليه الصلاة والسلام عائداً إلى صورته الملائكيّة فخرَّ لربه ساجداً، وفي هذا المكان شاهد محمدٌ رسول الله أخاه جبريل يستوي إلى مَلَكٍ عظيمٍ ذي أجنحةٍ يخرُّ لربه ساجداً. فمعنى قوله {نَزْلَةً أُخْرَىٰ} أي بصورته الملائكية وليس بشراً سوياً كما يراه من قبل.

وأما قول الله تعالى: {عِندَ سِدْرَةِ الْمُنتَهَىٰ} وتلك السدرة حجاب الربّ لكونها تحجب العبيد عن رؤية الربّ المعبود جهرةً.

وأما وصف الله للسدرة بالمنتهى لكونها منتهى المعراج للعبيد وما وراءها الربّ المعبود
.

وأما وصف الله لها بقوله تعالى {عِندَهَا جَنَّةُ الْمَأْوَىٰ (15)} وذلك لكي تعلموا عظيم حجمها وأنّها أكبر من ملكوت الجنة التي عرضها السماوات والأرض، ولذلك قال الله تعالى: {عِندَهَا جَنَّةُ الْمَأْوَىٰ (15)} ، وذلك لأنّها أكبر من الجنّة ولذلك وصف الله موقع الجنة بالعلامة الأكبر من الجنة وهي السدرة فقال الله تعالى: {عِندَهَا جَنَّةُ الْمَأْوَىٰ (15)} صدق الله العظيم. أي عند السدرة لكونها العلامة الأكبر، فهل يصحّ أن يقال الجبل الفلاني عند بيت فلان؟ بل الصحيح أن نقول بيت فلانٍ عند الجبل الفلاني لكون الجبل هو أكبر من البيت ولذلك الجبل حتماً يكون علامةً دالةً على موقع البيت، وكذلك سدرة المنتهى الشجرة الكبرى جعلها الله علامةً لموقع الجنة التي عرضها السماوات والأرض، ورغم كبر حجم الجنة. قال الله تعالى: {عِندَهَا جَنَّةُ الْمَأْوَىٰ (15)} صدق الله العظيم، لأن السدرة المباركة هي أكبر من الجنة.

وأما قول الله تعالى: {إِذْ يَغْشَى السِّدْرَةَ مَا يَغْشَىٰ (16)} أي ما يغشاها من نور ذات الله سبحانه نور السماوات والأرض.

وأما قول الله تعالى: {مَا زَاغَ الْبَصَرُ وَمَا طَغَىٰ (17) لَقَدْ رَأَىٰ مِنْ آيَاتِ رَبِّهِ الْكُبْرَىٰ (18)} صدق الله العظيم. أي بصر محمدٍ رسول الله -صلى الله عليه وآله وسلم- ما زاغ وما طغى بقول غير الحقّ الذي شاهد من آيات ربه الكبرى بالملكوت الأعلى، وأكبر ما شاهد بصرُه سدرةَ المنتهى من آيات ربه الكبرى، ألا وإنّ سدرة المنتهى حجاب الربّ أصلها ثابت وفرعها في السماء تؤتي أكلها كل حينٍ بإذن ربها، ألا وإنّها لا شرقية ولا غربية لكونها تحيط بمشرق الملكوت ومغربه، وكذلك ذات الله سبحانه لا شرقيٌّ ولا غربيٌّ لكونه يحيط بالملكوت كله. تصديقاً لقول الله تعالى: {وَلِلَّهِ الْمَشْرِقُ وَالْمَغْرِبُ ۚ فَأَيْنَمَا تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ وَاسِعٌ عَلِيمٌ (115)} صدق الله العظيم [البقرة].

ألا وإنّ ذات الله المستوي على عرشه العظيم هو أكبر من عرشه العظيم وإنّما العرش هو ذاته حجاب الربّ، وبما أنّ الحجاب هو أكبر من الملكوت كله ولذلك يحجب ما في الملكوت عن رؤية ربّ الملكوت سبحانه وتعالى علواً كبيراً!

ويا أيّها السائل، لا تسعى معاجزاً بالسؤال فلن تُعجِز الإمام المهديّ بإذن الله مهما سألتَ عن آيات الكتاب، ولكن لا تسعى معاجزاً بالأسئلة حتى لا تفتن نفسك وتفتن قوماً آخرين، لكون سبب ارتداد بعض أتباع الأنبياء إلى الكفر كثرة أسئلتهم لأنبياء الله فمن ثم يجيبون عليهم بالحقّ من عند الله فمن ثم يكفرون إلا من رحم ربي. تصديقاً لقول الله تعالى: {يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَسْأَلُوا عَنْ أَشْيَاءَ إِن تُبْدَ لَكُمْ تَسُؤْكُمْ وَإِن تَسْأَلُوا عَنْهَا حِينَ يُنَزَّلُ الْقُرْآنُ تُبْدَ لَكُمْ عَفَا اللَّـهُ عَنْهَا ۗ وَاللَّـهُ غَفُورٌ حَلِيمٌ ﴿١٠١﴾قَدْ سَأَلَهَا قَوْمٌ مِّن قَبْلِكُمْ ثُمَّ أَصْبَحُوا بِهَا كَافِرِينَ ﴿١٠٢﴾} صدق الله العظيم [المائدة].

فكن من الشاكرين حبيبي في الله إذ قدّر الله وجودك في زمن بعث الإمام المهديّ صاحب علم الكتاب الذي تجهلون قدره ولا تحيطون بسره وتحقرون من شأنه، وما كان لكم أن تصطفوا خليفة الله الإمام المهديّ من دونه؛ بل الأمر لله يصطفي من يشاء ويختار. تصديقاً لقول الله تعالى: {وَرَبُّكَ يَخْلُقُ مَا يَشَاءُ وَيَخْتَارُ مَا كَانَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ سُبْحَانَ اللَّهِ وَتَعَالَى عَمَّا يُشْرِكُونَ (68) وَرَبُّكَ يَعْلَمُ مَا تُكِنُّ صُدُورُهُمْ وَمَا يُعْلِنُونَ (69) وَهُوَ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ لَهُ الْحَمْدُ فِي الْأُولَى وَالْآخِرَةِ وَلَهُ الْحُكْمُ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (70)} صدق الله العظيم [القصص].

فلا ينبغي لكم أن تصطفوا الأنبياء وأئمة الكتاب من دون الله؛ بل الله من يصطفيهم في أممهم بقدرٍ مقدورٍ في الكتاب المسطور فيزيد أئمة الكتاب عليكم بسطةً في العلم في حياتهم وبسطةً في الجسم من بعد موتهم فلا تكون أجسادهم من بعد موتهم جيفةً قذرةً ولا عظاماً نخرةً لتكون تلك آية أيضاً لكم من بعد موتهم حتى تتمسكوا بما تركوه لكم من العلم، أم تظنّ الإمام المهديّ يبعثه الله وقد تتلمذ على أيدي علمائكم؟ هيهات هيهات! إذاً فكيف يستطيع أن يحكم بينكم فيما كنتم فيه تختلفون لو كان كما تزعمون قد تتلمذ على أيدي علمائكم! أفلا تتفكرون؟ ومن ذا الذي يقول أنه تولّى تعليم الإمام المهديّ المنتظر ناصر محمد بعلوم الدين؟ وما عمري يوماً كنت طالب علمٍ عند أحد مشايخ المسلمين ولا رهبان النّصارى ولا أحبار اليهود؛ بل الله من اصطفاني وعلّمني البيان الحقّ للقرآن العظيم بوحي التفهيم بسلطان العلم من محكم القرآن العظيم وليس وسوسة شيطانٍ رجيمٍ؛ بل بالتفهيم من الربّ إلى القلب فيذكِّرني بسلطان العلم في محكم الكتاب القرآن العظيم، ولم يبعثني الله بوحيٍ جديدٍ؛ بل لنعلمكم بالبيان الحقّ للقرآن المجيد ونهدي الناس به إلى صراط العزيز الحميد.

وها قد وصل عمر الدعوة المهديّة العالميّة إلى مشارف نهاية العام العاشر وعلماء المسلمين لم يجيبوا دعوة الاحتكام إلى كتاب الله القرآن العظيم لنحكم بينهم فيما كانوا فيه يختلفون في دينهم بحكم الله بالمنطق الحقّ، فأستنبط لهم من محكم كتاب الله القرآن العظيم حكم الله بينهم فيما كانوا فيه يختلفون في دينهم وليس بقول الظنّ الذي لا يغني من الحقّ شيئاً؛ بل نلجمكم بسلطان العلم إلجاماً إن كنتم مؤمنين بكتاب الله القرآن العظيم الذي اتخذتموه مهجوراً من التدبر في آياته، وما يذكر إلا أولو الألباب، فاتقوا الله وأجيبوا دعوة الاحتكام إلى الكتاب المحفوظ من التحريف رسالة الله الجامعة لكل الكتب فيه ذكركم وذكر من كان قبلكم وخبركم وخبر ما كان بعدكم رسالة الله إلى الثقلين إنسكم وجنِّكم، فاتّقوا الله وأطيعوني لعلكم ترحمون.

ويا معشر الأنصار السابقين الأخيار لا تهنوا ولا تستكينوا من الدعوة إلى الله ونصرة خليفته، وتذكّروا نعمة الله عليكم كيف ألّف بين قلوبكم فأصبحتم بنعمة الله إخواناً وخصوصاً عبيد النعيم الأعظم منكم صفوة البشريّة وخير البريّة؛ قوم يحبهم الله ويحبونه. وكونوا من الشاكرين وتذكروا هدفكم الذي تسعون لتحقيقه نعيم رضوان الله على عباده النّعيم الأكبر من نعيم جنته. تصديقاً لقول الله تعالى: {وَعَدَ اللَّهُ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَمَسَاكِنَ طَيِّبَةً فِي جَنَّاتِ عَدْنٍ وَرِضْوَانٌ مِنَ اللَّهِ أَكْبَرُ ذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ (72)} صدق الله العظيم [التوبة].

واعلموا أنّ الله لا يرضى في نفسه حتى يُدخل عباده في رحمته فيرضى، ولن يرضى الله حتى يكون عباده شاكرين لكون الله يرضى لعباده الشكر ولا يرضى لهم الكفر، فنحن نسعى لتحقيق رضوان الله على عباده لنجعل الناس أمةً واحدةً على صراطٍ مستقيمٍ إلا من أبى رحمةَ الله من بعد ما تبيّن لهم أنّه الحق؛ أولئك أشر الدواب في الكتاب حصب جهنم هم لها واردون.

فما خطبكم يا معشر الأنصار ما إن انقضى رمضان إلا ووهنتم واستكنتم عن الدعوة إلى الله ونصرة خليفته إلا من رحم ربي من عبيد النعيم الأعظم؟ فهل تستعجلون العذاب للناس؟ إذاً فأين هدفكم، ألستم تريدون من الله أن يجعل الناس أمةً واحدةً على صراطٍ مستقيمٍ ليرضى؟ إذاً فلا تستعجلوا العذاب وتمنّوا من الله أن يعطيكم الفرصة لهداية أمّتكم. ألا ترون أنّهم كل يومٍ في تناقصٍ وأنصار الإمام المهديّ كلّ يومٍ في تزايدٍ؟ حتى يتمّ الله بعبده نوره ولو كره المجرمون ظهوره.

وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله رب العالمين..
أخوكم؛ الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.
____________

اضغط هنا لقراءة البيان المقتبس..