امام مهدي ناصر محمد اليماني
01 - شوال - 1443 هـ
02 - 05 - 2022 مـ
۱۲ - اردیبهشت - ۱۴۰۱ ه.ش.
05:24 صبح
(بحسب التقويم الرسمي لأمّ القرى)
[لمتابعة رابط المشاركة الأصلية للبيان]
https://mahdialumma.net./showthread.php?p=380821
_________
انصار عزیزم، روزه امروز [سیام رمضان] را قضا کنید و خداوند در برابر قوم مستکبر برای ما کافی است....
بسم الله الرحمن الرحيم و صلوات و سلام بر تمام انبیا و رسولان الهی و تمام مؤمنان در میان گذشتگان و آیندگان در ملاء اعلی تا یوم الدین و اما بعد...
انصار پیشگام برگزیده عزیزم، این بیان را به تأخیر انداختم تا شادی خانوادهتان را خراب نکنیم و شما با خانواده و مسلمانان عید بگیرید، چون به دلیل دید و بازدید با خانواده و دوستان، گرفتن روزهی امروز دوشنبه، برایتان سخت خواهد بود و خداوند برای شما آسانی میخواهد و برای شما سختی نمیخواهد.
روزه امروز دوشنبه سیام رمضان را روزی دیگر قضا کنید، چون در حالت اضطرار هستید؛ فرض کنید انگار بهخاطر مسافرت افطار کردهاید و یک روز دیگر آن را قضا کنید. با برادرانتان نماز عید را بهجا آورید و نمیخواهیم روز دیگری را برای اقامه نماز عید برایتان مقرر کنیم. آسودهخاطر باشید، گناهی بر شما نیست و خداوند برای شما آسانی میخواهد و برای شما سختی نمیخواهد.
افطار کردن روزه در ماه رمضان در حالت اضطرار حلال است، پس ضرورت دید و بازدید با خانواده و بستگان و خویشاوندان و دامادها را چه میکنید؟ روز شادمانی و سرورتان را خراب نکنید و بهجای آن، روزی دیگر را روزه بگیرید و خداوند به شما اجر میدهد. و گناه بر گردن علمای مسلمین و بزرگانشان است که باعث میشوند مسلمانان بدون دیدن هلال رمضان، روزه بگیرند و بدون دیدن هلال شوال افطار کنند و بعد از اینکه رمضان را سی روزه تمام کردند، وقتی هلال شوال را در غروب یکشنبه/ شب دوشنبه با چشم غیر مسلح ندیدند [یعنی شب سی و یکم بر اساس آغاز روزه از شنبه]، همگی متوجه میشوند و آنها میدانند باید هلال را به راحتی ببینند، همان طور که کسانی که شعبان را سی روزه تمام کردند، هلال رمضان را به سادگی دیدند. آیا معقول است با وجود اینکه سی روز، روزه گرفتهاند، برای پیدا کردن هلال نیاز به تلسکوپهای فضایی و ماهواره داشته باشند؟! ولی آنها از شعبان روزه را آغاز کردند و رمضان را وارد شعبان کردند.
روزه کسانی که رمضان را از یکشنبه آغاز کردند، درست بود ولی متأسفانه با اینکه با رؤیت شرعی هلال بر اساس کتاب خدا، وارد رمضان شدند ولی در آخر رمضان، بزرگان و رؤسایشان وادارشان کردند، آخرین روز رمضان را عید اعلان کنند و با وجود رؤیت نشدن شرعی هلال عید، به دلیل تکبر رؤسا و بزرگانشان آخرین روز رمضان را افطار کردند و آن را عید اعلان نمودند.
به کسانی که یکشنبه را عید اعلان کردند، نخندند، چون مثل آنان عید فطر را بدون رؤیت شرعی اعلان کردند، هیچیک کارشان درست نیست و عید مناسبتهایی دارد و گناهی بر شما نیست، بلکه بر دوش مستکبران است.
ولی به شما فتوا میدهم روزه امروز را یک روز دیگر قضا کنید و با خانواده و بستگان و دوستانتان امروز را عید بگیرید و روزی دیگر به نیت قضای روزه امروز [سیام رمضان] روزه بگیرید.
بیانی خطاب به بزرگان مسلمین و علمایشان که گناه افطار تمام ملتها بر گردنشان است، صادر خواهد شد با اینکه من از هدایت شدن مستکبران آنها ناامید هستم، چون خداوند مردمان مستکبر را هدایت نمیکند، ولی تا با پایان یافتن نشانه ادراک [برای مدتی] عذری در پیشگاه پروردگار باشد...
وكل عام وأنتم طَيّبون وعلى الحق ثابتون إلى يوم الدين.
وسَلامٌ على المُرسَلين والحمدُ لله ربّ العالمين...
اجازه میدهیم این بیان در بخش دانشنامه گذاشته شود.
أخوكم خليفةُ الله المهديّ ناصر محمد اليمانيّ.
======== اقتباس =========
أحبَّتي الأنصار، فَلتقضوا يومكم هذا ثلاثين رمضان وحسبنا الله على القومِ المُستَكبرين ..
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على كافة الأنبياء والمُرسَلين وجميع المؤمنين في الأوَّلين وفي الآخرين وفي المَلإ الأعلى إلى يوم الدين، ثُمّ أمَّا بعد..
أحبَّتي الأنصار السَّابقين الأخيار، لقد أخَّرت هذا البيان حتى لا نُعَكِّر فرحة أهاليكم لكي تُعَيِّدوا مع أهاليكم والمُسلمين كون صيامكم يومكم هذا الإثنين سوف يكون فيه مَشقَّة عليكم بسبب زيارة أهاليكم وأصدقائكم والله يُريد بِكم اليُسر ولا يريد بِكم العُسر.
فَلتقضوا يومكم هذا الإثنين ثلاثين رمضان في يومٍ آخَر كونكم في حالة اضطرار، فلتحسبوا وكأنَّكم أفطرتم في يوم سَفَرٍ فتقضوا في يومٍ آخَر وصَلُّوا مع إخوتكم صلاة العيد، فلا نُريد أنَّ نجعل لكم صلاة عيد في يومٍ آخَر، وطِيبوا نفسًا فليس عليكم وزرٌ فالله يريد بِكم اليُسر ولا يُريد بكم العُسر.
ويَحِل لكم الإفطار خلال شهر رمضان في حالة الضرورة، فما بالكم بضرورة زوَّاركم مِن أهاليكم وذويّكم وأنسابكم وأصهاركم؟ فلا تُعَكِّروا يوم فرحتهم وصوموا يومًا آخَر قضاء يومكم هذا وأجركم على الله، والوِزر على علماء المسلمين وكبرائهم الذين يُصَوّمِون المُسلمين بغير رؤية هلال رمضان ويُفَطِّرون المُسلمين بغير رؤية هلال شوال فقد عَلِموا أجمعين بعد أن أتَمّوا عدة رمضان ثلاثين يومًا فإذا هُم لَم يجدوا هلال شوال مساء يوم الأحد ليلة الإثنين بالعين المُجَرَّدة (ليلة واحد وثلاثين بحسب صيام السبت) وهم يعلمون أنَّه كان مِن المفروض أن يرونه بكل بساطة كَما شاهدوا هلال رمضان بكل بساطة - الذين أتَمّوا عدة شعبان ثلاثين يومًا - فهل مِن المعقول أنَّهم يحتاجون للبحث عنه بالتلسكوبات الفضائيّة والأقمار الصناعيّة رغم أنهم صاموا ثلاثين يومًا؟! ولكنَّهم صاموا من شعبان فأدخَلوا شعبان في رمضان.
فكان صيام الذين صاموا الأحد صحيحًا، ولكنهم للأسف برغم أنَّهم دخلوا رمضان بحسب رؤية الهلال شرعًا في كتاب الله غير أنَّهم أجبروهم في آخر رمضان - ساداتهم وكبرائهم - فأجبروهم بإعلان العيد آخر يومٍ في رمضان على الإفطار بسبب تكبُّر ساداتهم وكبرائهم بإعلان العيد برغم عدم رؤية هلال العيد شرعًا، فلا يضحكوا على الذين أعلَنوا العيد الأحد؛ بل هم كمثلهم أعلنوا عيد الفطر بغير رؤيةٍ شرعيّةٍ، فكلاهما ليسوا على شيءٍ والعيد له مناسبات فلا إثم عليكم؛ بل الإثم على المُستَكبرين.
ولكني أُفتيكم بأن تقضوا يومكم هذا في يومٍ آخَر، فعَيِّدوا مع أهاليكم وذويكم وأصدقائكم ثم تَصوموا يومًا آخَر بنية قضاء يومنا هذا ثلاثين رمضان.
ولَسوف يَصدُر بيانًا لاحِقًا لكبراء المُسلمين وعلمائهم الذين تحمَّلوا وِزر إفطار شعوبٍ بأسرِها برغم أنّي يائسٌ من هداية المُستكبرين منهم كون الله لا يهدي القوم المُستكبرين ولكن معذرةً إلى الله مِن بعد انقضاء آية الإدراك إلى حين.
وكل عام وأنتم طَيّبون وعلى الحق ثابتون إلى يوم الدين.
وسَلامٌ على المُرسَلين والحمدُ لله ربّ العالمين.
ونسمَح برفع هذا البيان إلى المَوسوعة.
أخوكم خليفةُ الله المهديّ ناصر محمد اليمانيّ.
______________
- 2 -
امام مهدي ناصر محمد اليماني
01 - شوال - 1443 هـ
02 - 05 - 2022 مـ
۱۲ - اردیبهشت - ۱۴۰۱ ه.ش.
10:17 صبح
(بحسب التقويم الرسمي لأمّ القرى)
[لمتابعة رابط المشاركة الأصلية للبيان]
https://mahdialumma.net./showthread.php?p=380948#post_380948
______________
دانشمند نجوم «طیب تونسی» به حق شهادت داد، یعنی هنوز در میان دانشمندان نجوم، مردانی باانصاف و عاقل پیدا میشوند..
بِسم الله الرّحمن الرّحيم وكلّ عامٍ وأنتم طيّبون وعلى الحقّ ثابتون إلى يوم الدِّين..
و این پاسخ باید همراه با نقل قولِ بیان دانشمند نجوم «طیب» گذاشته شود که به حق شهادت دادهاست. این دانشمند نجوم، آقای طیب ساحلی عضو مرکز بین المللی نجوم، سزاوار است که مورد ستایش قرار گیرد. والله که او در زمینه تخصصیاش به حق و مطابق عقل و منطق شهادت داد، چون «هلال اتمام» [هلالی که در روز سیام رؤیت میشود] میبایست در غروب یکشنبه/ شب دوشنبه، به راحتی تمام با چشم غیر مسلح قابل رؤیت باشد، چون «هلال اتمام» است نه «هلال استهلال»، و این امری شناخته شده، از زمان امتهای باستان است.
روز ۲۹ ماه/ شب سیام، دیدن هلال مشکل است [روز استهلال] ولی وقتی ماه، سی روزه تمام شود و هلال شوال با چشم غیر مسلح مشاهده نشود، این دلیل قطعی است که نشان میدهد رمضان در حالی آغاز شدهاست که هنوز ماه شعبان ادامه دارد و [آن روز] بی شک و تردید اول رمضان نیست.
وقتی با وجود اینکه روز یکشنبه، سی روز را کامل کردند ولی غروب یکشنبه/ شب دوشنبه هلال شوال را ندیدند و علیرغم اینکه یکشنبه [سی روز] تکمیل شد ولی هلال شوال را با چشم غیر مسلح ندیدند، اگر از خدا تقوا داشتند، اینجا باید متوجه اشتباه در آغاز ماه رمضان میشدند تا گناه به افطار کشاندن ملتهای عربی و اسلامی بر دوششان نیفتد. اگر از خدا تقوا داشتند که مبادا باعث افطار [روزه مسلمانان] در باقیمانده رمضان شوند، اعلان میکردند در شروع رمضان مرتکب اشتباه شدهاند و روز دوشنبه ادامه رمضان است تا روزه کامل شود و مدت رمضان سی روزه به پایان برسد، چون متوجه شدهاند در مورد زمان حلول ماه رمضان اشتباه کردهاند. اشتباه کردن، عیب نیست، عیب و جرم و گناه بزرگ نابخشودنی، استمرار خطا از روی لجاجت و تکبر به ناحق ورزیدن در زمین است و خداوند جباران متکبر را هدایت نمیکند و خداوند مرا بس است و او چه خوب نگهبان و یاوری است!
خليفة الله الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.
العالِم الطيب الفلكيّ التّونسي شَهِد بالحقّ؛ يعني لا يزال في علماء الفَلَك رجلٌ رشيدٌ..
بِسم الله الرّحمن الرّحيم وكلّ عامٍ وأنتم طيّبون وعلى الحقّ ثابتون إلى يوم الدِّين..
وهذا ردٌّ يجب أن يُرفَق بالاقتباس لبيان الطيب الفَلَكيّ الذي شَهد بالحقّ، والثّناء بالحقّ على هذا العالِم الفلَكيّ التّونسيّ السيد الطيب الساحلي عضو مركز الفَلَك الدولي فوالله أنّه شَهِد بالحقّ الذي يُوافقه العقل والمنطق في مجال اختصاصه كون هلال الإتمام يجب أن يكون مَرئيًّا بالعين المُجرّدة بكلّ سهولةٍ مساء يوم الأحد ليلة الإثنين؛ كونه ليس هلال تَحَرّي بل هلال إتمام؛ فهذا معروف منذ زمن الأمم القُدامى.
إنّما صعوبة رؤية الهلال تكون يوم التّحري (يوم تسعة وعشرين ليلة الثلاثين)، وأما أن يُتمّوا الشهر ثلاثين يومًا فلا يُرى هلال شوال بالعين المُجردة فهذا دليلٌ قَطعيٌّ على إدخال غرّة صيام رمضان في شعبان وليس واحد رمضان لا شك ولا ريب، فهنا مِن المفروض أنّهم حين لم يشهَدوا هلال شوال بالعين المجردة مساء يوم الأحد ليلة الإثنين برغم أنهم أتمّوا بالأحد ثلاثين يومًا؛ فرغم الإتمام بيوم الأحد ولم يشاهدوا هلال شوال بالعين المُجرَّدة فهنا لو كانوا يتّقون الله لكانوا أدركوا الخطأ في دخول شهر رمضان، إذًا لمَا تحمّلوا إثم إفطار شعوب العرب والمسلمين، فلو كانوا يتّقون الله أن لا يُفَطِّروهم في بقيّة رمضان لأعلنوا خطأهم في دخول شهر رمضان فمِن ثمّ يُعلنوا يوم الإثنين صيام لإتمام صيام رمضان لإتمام عدة رمضان ثلاثين يومًا بسبب اكتشافهم لدخول شهر رمضان خطأً، وليس عيبًا أن تُخطئوا ولكنّ العيب والإثم العظيم والجريمة التي لا تُغتَفَر هو الاستمرار على الخطأ تَعنُّتًا وتكبُّرًا في الأرض بغير الحقّ إنّ الله لا يهدي كلّ مُتكبِّر جبار، وحسبي الله ونعم الوكيل..
خليفة الله الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.
______________