سؤال شده است: شرایط گفتگو با امام مهدی ناصر محمد یمانی چیست؟
و پاسخ کسی که علم کتاب نزد اوست
بسم الله الرحمن الرحي
چرا چیزی را به خداوند نسبت میدهید که از آن آگاه نیستید؟ شاید یکی از شما بخواهد با آیهای از کتاب یا حدیثی از سنت نبوی با من مناقشه کند؛ در جواب میگوییم ما برای این کار شرطهایی داریم که عبارتند از :
۱- اگر میخواهید درباره آیهای با ناصر محمد یمانی جدل کنید؛ آن آیه باید برای عالم و جاهل روشن بوده و از آیات اساسی کتاب (ام الکتاب) و محکمات آن باشد و سزاوار این است که از حق پیروی شود؛ همانند ناصر محمد یمانی که با آیات روشن و محکمی که از آیات اساسی کتابند برایتان دلیل و برهان میآورد. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{ وَلَقَدْ أَنزَلْنَا إِلَيْكَ آيَاتٍ بَيِّنَاتٍ وَمَا يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفَاسِقُونَ ﴿٩٩﴾ } صدق الله العظيم [البقرة].
۲-اگر میخواهید بر اساس حدیثی از رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم با ناصر محمد یمانی مجادله کنید؛ شرط ما این است که حدیث بر خلاف آیات محکم قرآن عظیم نباشد و اگر مطلبی مطرح شود که با محکمات قرآن مخالفت داشته باشد اگر مؤمن باشید باید خداوند را تصدیق و مفتریان به رسول را تکذیب کنید و حق را چه کار است که به ناحق از امیال و خواسته ها و گمان های شما پیروی کند؛ آیا فکر نمیکنید؟
من خداوند و تمام انصار پیشگام و برگزیده و تمام زایران حقجویی را که از سایت دیدن میکنند به شهادت میگیرم که من تمام شیعیان و اهل سنت و تمام مسلمانان و مسیحیان و یهودیان و تمام مردم را به "خداوند تعالی میفرماید" و "رسول میفرماید" دعوت میکنم. من به آنها نمیگویم: امام علی بن ابی طالب میفرماید ، یا امام حسین میفرماید و یا امام ناصر محمد یمانی میگوید؛ بلکه میگویم :خداوند سبحان و بلند مرتبه میفرماید و محمَّد صلَّى الله عليه وآله وسلَّم گفته است. ما ائمه هستیم و کتاب یا سنت جدیدی بر ما وحی نمیشود؛ خداوند ما را آغازگر -دینی جدید- قرار نداده است بلکه ما تابع و پیرو جدّمان و حبیب قلبهایمان و پیشوا و مقتدایمان؛ آخرین رسول و پیامبر خداوند محمَّد صلى الله عليه وآله التوابين المُتطهّرين بوده و تسلیم امر هستیم. پس دعوت ما حق و به سوی "خداوند در آیات محکم کتابش میفرماید "و " محمد رسول الله در سنت نبوی حق میفرماید" است پس آن را بپذیرید. اگر کسی سخنی جز سخن خداوند و رسولش را میطلبد؛ من اولین کسی هستم که به گفتاری غیر از کلام خداوند و رسولش کافرم. در نزد ما چیزی جز"خداوند در آیات محکم کتابش میفرماید "و " محمد رسول الله در سنت نبوی حق میفرماید" وجود ندارد. اگر این دعوت را اجابت کردید هدایت خواهید شد و اگر روبرگرداندید:
{ قُلْ فَلِلَّهِ الْحُجَّةُ الْبَالِغَةُ فَلَوْ شَاءَ لَهَدَاكُمْ أَجْمَعِينَ ﴿١٤٩﴾ } صدق الله العظيم [الأنعام].
از کار این امت و علمایشان در تعجبم؛ آنها که دعوت برای رجوع به حق و پذیرش حکمیت کلام خداوند و سخن رسولش را برنمیتابند در حالی که با آب و تاب از تبعیت خود از کتاب خداوند و سنت رسولش سخن میگویند و بعد با مطالب دروغی که از جانب منافقان نسبت داده شده و برخلاف فرموده خداوند و رسولش است با من مناقشه میکنند؛ آنها در زمره کسانی هستند که خداوند در آیات محکم کتاب دربارهشان میفرماید:
{ وَيَقُولُونَ طَاعَةٌ فَإِذَا بَرَزُوا مِنْ عِندِكَ بَيَّتَ طَائِفَةٌ مِّنْهُمْ غَيْرَ الَّذِي تَقُولُ } صدق الله العظيم [النساء:۸۱].
از کجا میتوانید بفهمید مطلبی که به عنوان سنت نبوی مطرح شده؛ از محمَّد رسول الله صلَّى الله عليه وآله وسلَّم نیست؟ خداوند به شما امر نموده است در آیات محکم و روشن کتاب تدبر کنید؛ آیاتی که خداوند آنها را آیات اساسی و بنیانی کتاب قرار داده و برای عالم و جاهل کاملا روشن و واضحند. اگر دیدید سخنی از سنت نبوی مخالف فرموده خداوند در آیات محکمش است؛ خواهید دانست این حدیث، موضوعی دروغ است که در سنت نبوی به ناحق به رسول خداوند نسبت داده شده است وهر زمانی که مطلب بر خلاف محکمات کتاب خداوند باشد از جانب غیر خدا وارد سنت شده است. یعنی از جانب طاغوت بر زبان اولیائش جاری شده تا شما را گمراه و از کلام خداوند و رسولش منحرف سازد. یاران طاغوت به نزد محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم آمده و میگفتند: شهادت میدهیم که خدایی جز خداوند نیست و شهادت میدهیم محمد رسول الله است و از سوگندشان به عنوان سپری استفاده میکردند تا بعد با استفاده از روایات دروغی که رسول الله علیه الصلاة و السلام نفرموده بودند مردم را از در پیش گرفتن راه خداوند بازدارند.خداوند تعالی میفرماید:
{ إِذَا جَاءَكَ الْمُنَافِقُونَ قَالُوا نَشْهَدُ إِنَّكَ لَرَسُولُ اللَّهِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ إِنَّكَ لَرَسُولُهُ وَاللَّهُ يَشْهَدُ إِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَكَاذِبُونَ ﴿١﴾ اتَّخَذُوا أَيْمَانَهُمْ جُنَّةً فَصَدُّوا عَن سَبِيلِ اللَّهِ إِنَّهُمْ سَاءَ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ ﴿٢﴾ } صدق الله العظيم [المنافقون]
پس خداوند به شما خبر داد که چرا این افراد سوگند خود را وسیلهای قرار دادهاند تا زمینه انحراف راه خداوند را فراهم سازند؛ سوگندشان سپری بود تا از صحابه رسول الله صلَّى الله عليه وآله وسلَّم به شمار آیند و مردم از آنها علم بیاموزند. سپس با پنهان کردن احادیثی که محمد رسول الله صلَّى الله عليه وآله وسلَّم بیان نفرمودهاند-بعد فوت ایشان- مردم را منحرف کنند. خداوند تعالی میفرماید:
{ وَيَقُولُونَ طَاعَةٌ فَإِذَا بَرَزُوا مِنْ عِندِكَ بَيَّتَ طَائِفَةٌ مِّنْهُمْ غَيْرَ الَّذِي تَقُولُ وَاللَّهُ يَكْتُبُ مَا يُبَيِّتُونَ فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ وَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ وَكِيلًا ﴿٨١﴾ أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ وَلَوْ كَانَ مِنْ عِندِ غَيْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فِيهِ اخْتِلَافًا كَثِيرًا ﴿٨٢﴾ } صدق الله العظيم [النساء].
برای همین کلام خداوند قرآن عظیم که محفوظ از تحریف است؛ مرجع سنت نبوی و تورات و انجیل قرار داده شده است. خداوند قرآن را به حق برتمام آنها تسلط و برتری بخشیده وهر چیزی که مخالف ایات محکم قرآت عظیم باشد؛ تفاوتی ندارد که در تورات باشد یا در انجیل و یا در سنت نبوی؛ دروغ و باطل است و خداوند تعالی میفرماید:
{ إِنَّا أَنزَلْنَا التَّوْرَاةَ فِيهَا هُدًى وَنُورٌ يَحْكُمُ بِهَا النَّبِيُّونَ الَّذِينَ أَسْلَمُوا لِلَّذِينَ هَادُوا وَالرَّبَّانِيُّونَ وَالْأَحْبَارُ بِمَا اسْتُحْفِظُوا مِن كِتَابِ اللَّهِ وَكَانُوا عَلَيْهِ شُهَدَاءَ فَلَا تَخْشَوُا النَّاسَ وَاخْشَوْنِ وَلَا تَشْتَرُوا بِآيَاتِي ثَمَنًا قَلِيلًا وَمَن لَّمْ يَحْكُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ ﴿٤٤﴾ وَكَتَبْنَا عَلَيْهِمْ فِيهَا أَنَّ النَّفْسَ بِالنَّفْسِ وَالْعَيْنَ بِالْعَيْنِ وَالْأَنفَ بِالْأَنفِ وَالْأُذُنَ بِالْأُذُنِ وَالسِّنَّ بِالسِّنِّ وَالْجُرُوحَ قِصَاصٌ فَمَن تَصَدَّقَ بِهِ فَهُوَ كَفَّارَةٌ لَّهُ وَمَن لَّمْ يَحْكُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ ﴿٤٥﴾ وَقَفَّيْنَا عَلَىٰ آثَارِهِم بِعِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ مُصَدِّقًا لِّمَا بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ التَّوْرَاةِ وَآتَيْنَاهُ الْإِنجِيلَ فِيهِ هُدًى وَنُورٌ وَمُصَدِّقًا لِّمَا بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ التَّوْرَاةِ وَهُدًى وَمَوْعِظَةً لِّلْمُتَّقِينَ ﴿٤٦﴾ وَلْيَحْكُمْ أَهْلُ الْإِنجِيلِ بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ فِيهِ وَمَن لَّمْ يَحْكُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ ﴿٤٧﴾ وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الْكِتَابَ بالحقّ مُصَدِّقًا لِّمَا بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ الْكِتَابِ وَمُهَيْمِنًا عَلَيْهِ فَاحْكُم بَيْنَهُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ عَمَّا جَاءَكَ مِنَ الحقّ لِكُلٍّ جَعَلْنَا مِنكُمْ شِرْعَةً وَمِنْهَاجًا وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَجَعَلَكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَلَٰكِن لِّيَبْلُوَكُمْ فِي مَا آتَاكُمْ فَاسْتَبِقُوا الْخَيْرَاتِ إِلَى اللهِّ مَرْجِعُكُمْ جَمِيعًا فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ ﴿٤٨﴾ وَأَنِ احْكُم بَيْنَهُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ وَاحْذَرْهُمْ أَن يَفْتِنُوكَ عَن بَعْضِ مَا أَنزَلَ اللَّهُ إِلَيْكَ فَإِن تَوَلَّوْا فَاعْلَمْ أَنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ أَن يُصِيبَهُم بِبَعْضِ ذُنُوبِهِمْ وَإِنَّ كَثِيرًا مِّنَ النَّاسِ لَفَاسِقُونَ ﴿٤٩﴾ أَفَحُكْمَ الْجَاهِلِيَّةِ يَبْغُونَ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ حُكْمًا لِّقَوْمٍ يُوقِنُونَ ﴿٥٠﴾ } صدق الله العظيم [المائدة].
ای جماعت شیعه و سنی شما را چه میشود؛ اگر کتاب خداوند قرآن عظیم باور دارید پس چرا به پذیرش حکمیت آن تن نمیدهید؟ به خداوند که من به خاطر روگردانی شما از حق وعدم پذیرش حکمیت کتاب خداوند آن قدر از شما بیزارم که نزدیک است شما و پیروانتان را به شدت لعنت کنم چرا که در موارد اختلافتان حکمیت کتاب خداوند و اگر در کتاب خداوند نبود؛ سنت حق رسولش که با قرآن مخالفتی نداشته باشد را نمیپذیرید. من از جانب خود چیزی به شما نگفته و نمیگویم بلکه میگویم خداوند میفرماید و رسول خداوند میفرماید؛ شما را چه میشود؛ با آب و تاب از ایمان خود به کتاب خداوند و سنت رسولش سخن میگویید اما با کلام دیگران به سراغم من میآیید؟ اگر سخنی به رسول الله صلَّى الله عليه وآله وسلّم نسبت داده شد؛ حال چه آن را از امام علی بن ابی طالب نقل کنند و یا از معاویه بن ابی سفیان؛ باید آن را به کتاب خداوند عرضه کنید تا روشن شود آیا چیزی از آن مخالف آیات محکم کتاب خداوند است یا خیر؟ بعد اگر دیدید با محکمات کتاب خداوند مغایرتی ندارد سپس باید آن را به عقل خود عرضه کنید و ببینید آیا عقل و منطق آن را میپذیرد یا خیر؟ اگر با عقل و منطق سازگار نبود به آن اهمیت ندهید؛ برای اینکه اگر از باطلی که مغایر کتاب خداوند و عقل و منطق است پیروی کنم؛خداوند از من درباره عدم استفاده منطق از عقلم سؤال خواهد کرد. خداوند تعالی میفرماید:
{ وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَٰئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا ﴿٣٦﴾ } صدق الله العظيم [الإسراء].
اگر مؤمنید ازمن پیروی کرده و به دعوت من برای تبعیت از کتاب خداوند و سنت حق رسولش پاسخ مثبت دهید و اگر ابا کنید، خداوند تعالی فرموده است:
{ وَأَنِ احْكُم بَيْنَهُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ وَاحْذَرْهُمْ أَن يَفْتِنُوكَ عَن بَعْضِ مَا أَنزَلَ اللَّهُ إِلَيْكَ فَإِن تَوَلَّوْا فَاعْلَمْ أَنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ أَن يُصِيبَهُم بِبَعْضِ ذُنُوبِهِمْ وَإِنَّ كَثِيرًا مِّنَ النَّاسِ لَفَاسِقُونَ ﴿٤٩﴾ أَفَحُكْمَ الْجَاهِلِيَّةِ يَبْغُونَ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ حُكْمًا لِّقَوْمٍ يُوقِنُونَ ﴿٥٠﴾ } صدق الله العظيم [المائدة].
ممکن است یکی از کسانی که بصیرت محمد رسول الله را جدا از بصیرت مهدی منتظرمیداند بگوید:" به راستی که این آیه بر محمَّد رسول الله صلَّى الله عليه وآله وسلَّم نازل شده تا با روگردانان ازحکمیت قرآن عظیم مجادله نماید " درجواب او به حق میگوییم:فکر میکنی امام مهدی نو آوری کرده و یا پیرو محمَّد رسول الله صلَّى الله عليه وآله وسلَّم است؟! اگر جواب این باشد که پیرو است پس خداوند او را برای یاری به (ناصر)محمَّد رسول الله صلَّى الله عليه وآله وسلَّم بر انگیخته است. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{ قُلْ هَٰذِهِ سَبِيلِي أَدْعُو إِلَى اللَّهِ عَلَىٰ بَصِيرَةٍ أَنَا وَمَنِ اتَّبَعَنِي وَسُبْحَانَ اللَّهِ وَمَا أَنَا مِنَ الْمُشْرِكِينَ ﴿١٠٨﴾ } صدق الله العظيم [يوسف].
سپس به او میگوییم: اگر چنین است چرا بین بصیرت محمَّد رسول الله صلَّى الله عليه وآله وسلَّم برای دعوت به سوی خداوند و بصیرت مهدی منتظر برای دعوت به سوی الله تفاوت قایل میشوی؟ آیا نباید شاکر باشی که خداوند تو را هم عصر مهدی منتظر قرار داده است تا به راه راست هدایت شوی و از انصار پیشگام و برگزیده در "عصر گفتگوی قبل از ظهور "باشی و خدا را سپاس و حمد بگویی که باعث شده است در عصر "گفتگو قبل از ظهور" پایگاه مهدی منتظر را پیدا کنی؛ آیا نمیخواهی از شاکران باشی؟