الموضوع: The All Merciful Taught the Quran. He created the man, Taught him the interpretation

النتائج 1 إلى 4 من 4
  1. افتراضي The All Merciful Taught the Quran. He created the man, Taught him the interpretation

    Imam Nasser Mohammad Al-Yemeni

    11 - 04 - 1431 AH
    30 - 06 - 2009 AD
    12:28 am
    _________



    {The All Merciful (1) Taught the Quran.(2) He created the man,(3) Taught him the interpretation (4)}
    {الرَّحْمَـٰنُ ﴿١﴾ عَلَّمَ الْقُرْآنَ ﴿٢﴾ خَلَقَ الْإِنسَانَ ﴿٣﴾ عَلَّمَهُ الْبَيَانَ ﴿٤﴾}

    In the name of Allah the All Merciful, the Most Merciful, And peace be upon the messengers, and praise be to the Lord of the worlds.
    Allah the Most High said: {The All Merciful (1) Taught the Quran.(2) He created the man,(3) Taught him the interpretation (4)} Truthful Allah the Great [Al-Rahman]
    {الرَّحْمَـٰنُ ﴿١﴾ عَلَّمَ الْقُرْآنَ ﴿٢﴾ خَلَقَ الْإِنسَانَ ﴿٣﴾ عَلَّمَهُ الْبَيَانَ ﴿٤﴾} صدق الله العظيم [الرحمن].

    Then as for the interpretation to the word of Allah the Most High: {The All Merciful (1) Taught the Quran.(2)} that is to say He taught it to Mohammad the messenger of Allah - Forgiveness and peace be upon him and his family - through the trusted (Jibreel) Gabriel
    {الرَّحْمَـٰنُ ﴿١﴾ عَلَّمَ الْقُرْآنَ ﴿٢﴾}

    As for the word of Allah the Most High: {He created the man,(3) Taught him the interpretation (4)}Truthful Allah the Great, that man is the Imam Mahdi who Allah created him in a determined decree in the written Book until when he reached his strength He taught him the interpretation of the Quran, and the sun and the moon follow its own calculated time and taught you what you did know before and indeed for every call is a proof; that is because the the One who taught the Imam Mahdi is the All Merciful with the revelation to make understand, and not whispers of accursed satan, so the True interpretation for the Quran is the proof of the Imam to be and the leadership onto the Nation for Allah to clarify to them the True interpretation for the Quran with knowledge and logic as in actual reality, as like the earth with the two Easts and the two Wests so he teaches you about it and then you find the True interpretation is really as in actual reality. Confirmation with the word of Allah the Most High: {Which then of the bounties of your Lord will you deny?(16) Lord of the two Easts, and Lord of the two Wests.(17)} Truthful Allah the Great [Al-Rahman]
    {خَلَقَ الْإِنسَانَ ﴿٣﴾ عَلَّمَهُ الْبَيَانَ ﴿٤﴾}
    {فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ ﴿١٦﴾ رَبُّ الْمَشْرِقَيْنِ وَرَبُّ الْمَغْرِبَيْنِ ﴿١٧﴾}
    صدق الله العظيم [الرحمن].





    Your brother Imam Mahdi Nasser Mohammad Al-Yemeni

    ______________

    https://mahdialumma.net./showthread.php?1564

    اقتباس المشاركة 5165 من موضوع بَيانُ قَولِ الله تَعالى: {الرَّحْمَـٰنُ ﴿١﴾ عَلَّمَ الْقُرْآنَ ﴿٢﴾ خَلَقَ الْإِنسَانَ ﴿٣﴾ عَلَّمَهُ الْبَيَانَ ﴿٤﴾} ذَلِك الإنسان الذي علَّمهُ الله البيان للقرآن هو الإمام المَهديّ ..

    الإمام المهديّ ناصر محمد اليمانيّ
    07 - رجب - 1430 هــ
    30 - 06 - 2009 مـ
    12:28 صباحًا
    (بحسب التّقويم الرّسميّ لأم القُرى)

    [لمتابعة رابط المشاركة الأصلية للبيان]
    https://mahdialumma.net./showthread.php?p=1114
    ________



    بَيانُ قَولِ الله تَعالى: {الرَّحْمَـٰنُ ﴿١﴾ عَلَّمَ الْقُرْآنَ ﴿٢﴾ خَلَقَ الْإِنسَانَ ﴿٣﴾ عَلَّمَهُ الْبَيَانَ ﴿٤﴾}
    ذَلِك الإنسان الذي علَّمهُ الله البيان للقرآن هو الإمام المَهديّ ..



    بِسْم الله الرَّحمن الرَّحيم، وسلامٌ على المُرسَلين، والحمدُ لله رَبّ العالَمين ..

    قال الله تعالى: {الرَّحْمَـٰنُ ﴿١﴾ عَلَّمَ الْقُرْآنَ ﴿٢﴾ خَلَقَ الْإِنسَانَ ﴿٣﴾ عَلَّمَهُ الْبَيَانَ ﴿٤﴾} صدق الله العظيم [الرحمن].

    فأمَّا البيان لقول الله تعالى:
    {الرَّحْمَـٰنُ ﴿١﴾ عَلَّمَ الْقُرْآنَ ﴿٢﴾} أيْ عَلَّمه لِمُحمدٍ رسول الله - صلّى الله عليه وآله وسلّم - عن طريق جبريل الأمين.

    وأمَّا قول الله تعالى:
    {خَلَقَ الْإِنسَانَ ﴿٣﴾ عَلَّمَهُ الْبَيَانَ ﴿٤﴾} صدق الله العظيم، وذلك الإنسان هو الإمام المهديّ، خَلَقه الله في قدره المَقدور في الكتاب المَسطور، حتى إذا بَلَّغ أشُدَّه علَّمه البيان للقرآن وأنَّ الشمس والقمر بحسبان، وعلَّمكم ما لَم تكونوا تعلمون لا أنتم ولا آباؤكم الأقدَمون، ولِكُلِّ دعوى بُرهانٌ؛ ذلك لأنَّ مُعَلِّم الإمام المهديّ هو الرَّحمن بوحي التَّفهيم وليس وسوسة شيطانٍ رجيمٍ ليكون البيان الحَقّ للقرآن هو برهان الإمامة والقيادة على الأمَّة ليُبَيِّن الله لهم البيان الحقّ للقرآن بالعِلم والمَنطِق على الواقع الحقيقيّ كمثل الأرض ذات المشرقين وذات المَغربين فيُعَلِّمكم بها ومِن ثمّ تجدون البيان الحقّ حَقًّا على الواقع الحقيقيّ تصديقًا لقول الله تعالى: {فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ ﴿١٦﴾ رَبُّ الْمَشْرِقَيْنِ وَرَبُّ الْمَغْرِبَيْنِ ﴿١٧﴾} صدق الله العظيم [الرحمن].





    أخوكم الإمام ناصِر محمد اليمانيّ.
    ______________

    اضغط هنا لقراءة البيان المقتبس..


  2. افتراضي



    Imam Nasser Mohammad Al-Yemeni

    17 - 09 - 1431 AH
    27 - 08 - 2010 AD
    05:55 am
    ــــــــــــــــــــ



    ..Explanatory-statement for the proof of sending the Imam Mahdi in the decisive Quran

    In the name of Allah the All Merciful, the Most Merciful, prayer of forgiveness and peace be upon my grandfather Mohammad messenger of Allah -prayer of Allah’s forgiveness and peace be upon him and his virtuous family- and the foremost supporters to the Truth among the former ones and the later ones, and among the upper assembly till Judgement day, peace be upon us and upon Allah;s righteous servants, and peace be upon the sent ones, and praise be to Allah Lord of the worlds..

    Q 1- Did the nations unite altogether in era of sending the messengers too them from their Lord, then they responded altogether to the True call and Allah made them a one-single nation upon the straight path?
    A 1- Allah the Most High said: {And certainly We raised in every nation a messenger, saying: Serve Allah and shun Al-Taghoot (satan). Then of them was he whom Allah guided, and of them was he whose remaining in error was justly due..}Truthful Allah the Great [Al-Nahl] 16:36
    {وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اُعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ فَمِنْهُمْ مَنْ هَدَى اللَّهُ وَمِنْهُمْ مَنْ حَقَّتْ عَلَيْهِ الضَّلالَةُ} صدق الله العظيم [النحل:36].

    Q 2- Does this mean that they differed into two parties a party found guidance and followed the messenger from their Lord and (another) party disbelieved in the messenger of their Lord? So add to us more clarity from the decisive Book.
    A 2- Allah the Most High said: {A party has He guided, and another party — perdition is justly their due..}Truthful Allah the Great [Al-A`arãf] 7:30
    { فَرِيقاً هَدَى وَفَرِيقاً حَقَّ عَلَيْهِمُ الضَّلاَلَةُ } صدق الله العظيم [الأعراف:30].

    Q 3- did the people of earth believe altogether in era of sending the messengers?
    A 3- Allah the Most High said: {And if your Lord had pleased, He would have made people a single nation. And they cease not to differ,}Truthful Allah the Great [Hûd] 11:118
    { وَلَوْ شَاءَ رَبُّكَ لَجَعَلَ النَّاسَ أُمَّةً وَاحِدَةً وَلَا يَزَالُونَ مُخْتَلِفِينَ إِلاَّ مَن رَّحِمَ رَبُّكَ وَلِذَلِكَ خَلَقَهُمْ } صدق الله العظيم [هود:118].

    Q 4- Then who is that whom Allah granted him the exception by achieving the guidance to the people altogether in His word: {Except those on whom your Lord has mercy; and for this did He create them.}Truthful Allah the Great [Hûd] 11:119
    A 4- That is the Imam Mahdi khalifa of Allah over the earth whom Allah guided the people altogether in era of sending him so Allah would fulfill His will with Truth. Confirming with the word of Allah the Most High: {And if your Lord had pleased, all those who are in the earth would have believed,..}Truthful Allah the Great [Younus] 10:99
    { إِلاَّ مَن رَّحِمَ رَبُّكَ وَلِذَلِكَ خَلَقَهُمْ } صدق الله العظيم [هود 119].
    { وَلَوْ شَاء رَبُّكَ لآمَنَ مَن فِي الأَرْضِ كُلُّهُمْ جَمِيعًا } صدق الله العظيم [يونس:99].

    Q 5- Will Allah send the Imam Mahdi as a new messenger to the people from their Lord?
    A 5- Allah the Most High said: {Muhammad is not the father of any of your men, but he is the Messenger of Allah and the Seal of the prophets. And Allah is ever Knower of all things.}Truthful Allah the Great [Al-Ahzãb] 33:40
    { مَا كَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِّن رِّجَالِكُمْ وَلَكِن رَّسُولَ اللَّهِ وَخَاتَمَ النَّبِيِّينَ وَكَانَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيماً } صدق الله العظيم [الأحزاب:40].

    Q 6- Therefore, the fact of sending the Imam Mahdi is that Allah sends him a supporter to Mohammad -prayer of Allah’s forgiveness and peace be upon him and his family- to the fact Mohammad messenger of Allah is the seal of prophets and messengers, so it is necessary that the Imam Mahdi comes (Nasser Mohammad) supporter to Mohammad messenger of Allah -prayer of Allah’s forgiveness and peace be upon him and his family- verily, it is necessary that Allah would teach the Imam Mahdi the explanatory-statement of the grand Quran in order to make it clear for the people as made it clear to them the seal of the prophets and messengers Mohammad messenger of Allah -prayer of Allah’s forgiveness and peace be upon him and his family- is there an evidence in the decisive Book about there is a man whom the All Merciful would teach him the True explanatory-statement for the Quran?
    A 6- Allah the Most High said: {The All Merciful(1)Taught the Quran.(2) He created the man,(3) Taught him the explanatory-statement.(4)}Truthful Allah the Great [Al-Rahmãn] 55:1-4
    { الرَّحْمَنُ (1) عَلَّمَ الْقُرْآنَ (2) خَلَقَ الْإنْسَانَ (3) عَلَّمَهُ الْبَيَانَ(4) } صدق الله العظيم [الرحمن].

    Q 7- Will Allah grant him the knowledge of the Book to make him witness by the Truth against who disbelieve in Him?
    A 7- Allah the Most High said: {And those who disbelieve say: You are not a messenger. Say: Allah is sufficient for a witness between me and you and whoever has knowledge of the Book.}Truthful Allah the Great[Al-Ra`ad] 13:43
    { وَيَقُولُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَسْتَ مُرْسَلاً قُلْ كَفَى بِاللَّهِ شَهِيدًا بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ وَمَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْكِتَابِ } صدق الله العظيم [الرعد:43].

    Q 8- And how will Allah teach him the True explanatory-statement for the Book to argue with it the disbelievers?
    A 8- Allah the Most High Said: {Read in the name of your Lord Who creates(1) Creates man from a clot,(2) Read and your Lord is most Generous(3) Who taught by the pen,(4) Taught man what he knew not.(5)} Truthful Allah the Great [Al-`Alaq] 96:1-5
    {اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ ﴿١﴾خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ ﴿٢﴾اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ ﴿٣﴾الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ ﴿٤﴾عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ ﴿٥﴾} صدق الله العظيم [العلق].

    Q 9- What Allah the Most High means by His say: {Read in the name of your Lord Who creates(1) Creates man from a clot,(2) Read and your Lord is most Generous,(3) Who taught by the pen,(4) Taught man what he knew not.(5)} 96:1-5
    A 9- Allah the Most High Said: {The All Merciful(1)Taught the Quran.(2) He created the man,(3) Taught him the explanatory-statement.(4)} Truthful Allah the Great [Al-Rahman] 55:1-4
    {خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ ﴿٢﴾اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ ﴿٣﴾الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ ﴿٤﴾عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ ﴿٥﴾} صدق الله العظيم [العلق].
    { الرَّحْمَنُ (1) عَلَّمَ الْقُرْآنَ (2) خَلَقَ الْإنْسَانَ (3) عَلَّمَهُ الْبَيَانَ(4) } صدق الله العظيم [الرحمن].

    Q 10- But perhaps He meant that he is Adam Allah's khalifa -prayer of forgiveness and peace be upon him- and not Allah's khalifa the Imam Mahdi -prayer of forgiveness and peace be upon him?
    A 10- Allah the Most High Said: {Read in the name of your Lord Who creates, (1) Creates man from a clot,(2) Read and your Lord is most Generous,(3) Who taught by the pen,(4) Taught man what he knew not.(5)} Truthful Allah the Great [Al-`Alaq] 96:1-5
    {اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ ﴿١﴾خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ ﴿٢﴾اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ ﴿٣﴾الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ ﴿٤﴾عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ ﴿٥﴾} صدق الله العظيم [العلق].

    Q 11- Slow-down, slowly surely we did not understand from your answer with this verse so please elaborate.
    A 11- Possessors of understanding-minds would grasp it, that’s because Allah did not create Adam from a clot then flesh but created him from soil with “Be” then he was.

    Q 12- Is Mohammad messenger of Allah -prayer of Allah’s forgiveness and peace be upon him and his virtuous family- a messenger from Allah to the entire people with the Quran?
    A 12- Allah the Most High said: {Say: O people, surely I am the messenger of Allah to you all,..}Truthful Allah the Great [Al-A`arãf] 7:158
    { قُلْ يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْكُمْ جَمِيعًا } صدق الله العظيم [الأعراف:158].

    Q 13- Has ever the people altogether believe in the Quran?
    A 13- Allah the Most High said: {And those who disbelieve will not cease to be in doubt concerning it, until the Hour overtakes them suddenly, or there comes to them the chastisement of a destructive day.}Truthful Allah the Great [Al-Hajj] 22:55
    { وَلَا يَزَالُ الَّذِينَ كَفَرُوا فِي مِرْيَةٍ مِنْهُ حَتَّى تَأْتِيَهُمُ السَّاعَةُ بَغْتَةً أَوْ يَأْتِيَهُمْ عَذَابُ يَوْمٍ عَقِيمٍ } صدق الله العظيم [الحج:55].

    Q 14- And is the chastisement of a destructive day is before judgement day?
    A 14- Allah the Most High said: {And there is not a town but We will destroy it before the day of Resurrection or chastise it with a severe chastisement. That is written in the Book.}Truthful Allah the Great [Al-Esrã`a] 17:58
    { وَإِنْ مِنْ قَرْيَةٍ إِلَّا نَحْنُ مُهْلِكُوهَا قَبْلَ يَوْمِ الْقِيَامَةِ أَوْ مُعَذِّبُوهَا عَذَابًا شَدِيدًا كَانَ ذَلِكَ فِي الْكِتَابِ مَسْطُورًا } صدق الله العظيم [الإسراء:58].

    Q 15- will their doubt in the grand Quran continue so all the people would not believe in it and follow it until comes to the a chastisement of a destructive day? Verily what is the chastisement of a destructive day that the chastisement will envelop the people therein until they altogether believe in the grand Quran?
    A 15- Allah the Most High said: {In fact, in doubt they sport.(9) So wait for the day when the heaven brings a manifest smoke,(10) Enveloping people. This is a painful chastisement.(11) Our Lord, remove from us the chastisement — surely we are believers.(12) When will they be reminded? And a messenger has indeed come, making clear;(13) Yet they turned away from him and said: One taught (by others), a madman!(14) We shall remove the chastisement a little, (but) you will surely return (to evil).(15) On the day when We seize (them) with the most violent seizing; surely We shall exact retribution.(16)}Truthful Allah the Great [Al-Dukhãn] 44:10-16
    { بَلْ هُمْ فِي شَكٍّ يَلْعَبُونَ (9) فَارْتَقِبْ يَوْمَ تَأْتِي السَّمَاءَ بِدُخَانٍ مُّبِينٍ (10) يَغْشَى النَّاسَ هَذَا عَذَابٌ أَلِيمٌ (11) رَبَّنَا اكْشِفْ عَنَّا الْعَذَابَ إِنَّا مُؤْمِنُونَ (12) أَنَّى لَهُمُ الذِّكْرَى وَقَدْ جَاءَهُمْ رَسُولٌ مُّبِينٌ (13) ثُمَّ تَوَلَّوْا عَنْهُ وَقَالُوا مُعَلَّمٌ مَّجْنُونٌ (14) إِنَّا كَاشِفُو الْعَذَابِ قَلِيلًا إِنَّكُمْ عَائِدُونَ (15) يَوْمَ نَبْطِشُ الْبَطْشَةَ الْكُبْرَى إِنَّا مُنتَقِمُونَ (16) } صدق الله العظيم [الدخان].

    Q 16- Is this verse Allah made it a sign of ratification to what the Imam Mahdi Nasser Mohammad calls for?
    A 16- Allah the Most High said: {If We please, We could send down on them a sign from heaven, so that their necks would bend before it.}Truthful Allah the Great [Al-Shu`arã´ã] 26:4
    { إِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ عَلَيْهِمْ مِنَ السَّمَاءِ آَيَةً فَظَلَّتْ أَعْنَاقُهُمْ لَهَا خَاضِعِينَ } صدق الله العظيم [الشعراء:4].

    Q 17- What is it that will come to them from heaven?
    A 17- Allah the Most High said: {So wait for the day when the heaven brings a manifest smoke ,(10) Enveloping people. This is a painful chastisement.(11) Our Lord, remove from us the chastisement — surely we are believers.(12) When will they be reminded? And a messenger has indeed come, making clear;(13) Yet they turned away from him and said: One taught (by others), a madman!(14) We shall remove the chastisement a little, (but) you will surely return (to evil).(15) On the day when We seize (them) with the most violent seizing; surely We shall exact retribution.(16) On the day when We seize (them) with the most violent seizing; surely We shall exact retribution.(17)}Truthful Allah the Great [Al-Dukhãn] 44:10-16
    { فَارْتَقِبْ يَوْمَ تَأْتِي السَّمَاءَ بِدُخَانٍ مُّبِينٍ (10) يَغْشَى النَّاسَ هَذَا عَذَابٌ أَلِيمٌ (11) رَبَّنَا اكْشِفْ عَنَّا الْعَذَابَ إِنَّا مُؤْمِنُونَ (12) أَنَّى لَهُمُ الذِّكْرَى وَقَدْ جَاءَهُمْ رَسُولٌ مُّبِينٌ (13) ثُمَّ تَوَلَّوْا عَنْهُ وَقَالُوا مُعَلَّمٌ مَّجْنُونٌ (14) إِنَّا كَاشِفُو الْعَذَابِ قَلِيلًا إِنَّكُمْ عَائِدُونَ (15) يَوْمَ نَبْطِشُ الْبَطْشَةَ الْكُبْرَى إِنَّا مُنتَقِمُونَ (16) } صدق الله العظيم [الدخان].

    Q 18- But isn’t it this address directed to Mohammad messenger of Allah -prayer of Allah’s forgiveness and peace be upon him and his family?
    A 18- Allah the Most High said: {And when those who disbelieved devised plans against you that they might confine you or slay you or drive you away — and they devised plans and Allah, too, had arranged a plan; and Allah is the best of planners.(30) And when Our messages are recited to them, they say: We have heard. If we wished, we could say the like of it; this is nothing but the stories of the ancients.(31) And when they said: O Allah, if this is indeed the truth from You, then rain down on us stones from heaven or inflict on us a painful chastisement.(32) And Allah would not chastise them while you were among them; nor would Allah chastise them while they seek forgiveness.(33)}Truthful Allah the Great [Al-Anfãl] 8:30-33
    { وَإِذْ يَمْكُرُ بِكَ الَّذِينَ كَفَرُواْ لِيُثْبِتُوكَ أَوْ يَقْتُلُوكَ أَوْ يُخْرِجُوكَ وَيَمْكُرُونَ وَيَمْكُرُ اللّهُ وَاللّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ (30) وَإِذَا تُتْلَى عَلَيْهِمْ آيَاتُنَا قَالُواْ قَدْ سَمِعْنَا لَوْ نَشَاء لَقُلْنَا مِثْلَ هَـذَا إِنْ هَـذَا إِلاَّ أَسَاطِيرُ الأوَّلِينَ (31) وَإِذْ قَالُواْ اللَّهُمَّ إِن كَانَ هَـذَا هُوَ الْحَقَّ مِنْ عِندِكَ فَأَمْطِرْ عَلَيْنَا حِجَارَةً مِّنَ السَّمَاءِ أَوِ ائْتِنَا بِعَذَابٍ أَلِيمٍ (32) وَمَا كَانَ اللّهُ لِيُعَذِّبَهُمْ وَأَنتَ فِيهِمْ وَمَا كَانَ اللّهُ مُعَذِّبَهُمْ وَهُمْ يَسْتَغْفِرُونَ (33) } صدق الله العظيم [الأنفال].

    Q 19- Allah spoke the Truth and His messenger: {And Allah would not chastise them while you were among them.}Truthful Allah the Great [Al-Anfãl] 8:33, but from which of the planets the anticipated rain of stones by Kasf (striking) of the manifest smoke?
    A 19- Allah the Most High said: {..And they deny when the All Merciful is mentioned.(36) Man is created of haste. Soon will I show you My signs, so ask Me not to hasten them.(37) And they say: When will this threat come to pass, if you are truthful?(38) If those who disbelieve but knew the time when they will not be able to ward off the fire from their faces, nor from their backs, and they will not be helped!(39) Nay, it will come to them all of a sudden and confound them, so they will not have the power to avert it, nor will they be respited.(40)}Truthful Allah the Great [Al-Anbyãa´] 21:36-40
    { وَمَا كَانَ اللّهُ لِيُعَذِّبَهُمْ وَأَنتَ فِيهِمْ } صدق الله العظيم [الأنفال:33]،
    { وَهُمْ بِذِكْرِ الرَّحْمَنِ هُمْ كَافِرُونَ (36) خُلِقَ الإِنْسَانُ مِنْ عَجَلٍ سَأُرِيكُمْ آيَاتِي فَلا تَسْتَعْجِلُونِ (37) وَيَقُولُونَ مَتَى هَذَا الْوَعْدُ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ (38) لَوْ يَعْلَمُ الَّذِينَ كَفَرُوا حِينَ لا يَكُفُّونَ عَنْ وُجُوهِهِمُ النَّارَ وَلا عَنْ ظُهُورِهِمْ وَلا هُمْ يُنْصَرُونَ (39) بَلْ تَأْتِيهِمْ بَغْتَةً فَتَبْهَتُهُمْ فَلا يَسْتَطِيعُونَ رَدَّهَا وَلا هُمْ يُنْظَرُونَ (40) } صدق الله العظيم [الأنبياء].

    A comment from the questioner: “If you — O Nasser Mohammad Al-Yemeni — truly the Awaited whom Allah grants him the True explanatory-statement for the Reminder and you came from Allah by a decree made absolute in the written Book so it is necessary that you and planet of chastisement that you made it clear from the decisive Reminder would be in race to the humans, to the fact you issue fatwa that Allah will make you appear with it over the worlds in a night while they are humiliated with disgrace, and if you made it clear to us from the books of humans we would not have believed you and the book of humans are not an argument against the humans; in fact the argument is that you manifest it from the Book of Allah the One, the Supreme, and explain it fully in details with sense and logic, since the humans became invading the space and they reached the moon’s surface, so by sense and logic, if planet Saqar that you made it clear for the humans from the decisive Reminder when the decree of its passage came with the decree of sending the Awaited Mahdi in a decree made absolute in the written Book so it is necessary that the astronomers encompassed (knowledge) about it that it there is a planet approaching earth of the humans verily this what sense and logic say, even if they could not estimate the day that it will pass therein over earth of humans, so by sense and logic of the weakest of faith it is necessary the human astronomers encompass (knowledge) with it before it passes over earth of humans, surely this what sense and logic say. And remained upon the Truth seekers to search in science of space with the astronomers and say: “O astronomers, is it truly a planet approaching earth in this era that we are in and is it a planet that a fire surrounds it to the fact there is a man on the worldwide internet issuing fatwa with clear verses from the decisive Reminder and say that it is from signs of ratification for Allah’s Book the grand Quran, and some of it is the word of Allah the Most High: {..And they deny when the All Merciful is mentioned.(36) Man is created of haste. Soon will I show you My signs, so ask Me not to hasten them.(37) And they say: When will this threat come to pass, if you are truthful?(38) If those who disbelieve but knew the time when they will not be able to ward off the fire from their faces, nor from their backs, and they will not be helped!(39) Nay, it will come to them all of a sudden and confound them, so they will not have the power to avert it, nor will they be respited.(40)}Truthful Allah the Great [Al-Anbyãa´] 21:36-40”.
    { وَهُمْ بِذِكْرِ الرَّحْمَنِ هُمْ كَافِرُونَ (36) خُلِقَ الإِنْسَانُ مِنْ عَجَلٍ سَأُرِيكُمْ آيَاتِي فَلا تَسْتَعْجِلُونِ (37) وَيَقُولُونَ مَتَى هَذَا الْوَعْدُ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ (38) لَوْ يَعْلَمُ الَّذِينَ كَفَرُوا حِينَ لا يَكُفُّونَ عَنْ وُجُوهِهِمُ النَّارَ وَلا عَنْ ظُهُورِهِمْ وَلا هُمْ يُنْصَرُونَ (39) بَلْ تَأْتِيهِمْ بَغْتَةً فَتَبْهَتُهُمْ فَلا يَسْتَطِيعُونَ رَدَّهَا وَلا هُمْ يُنْظَرُونَ (40) } صدق الله العظيم [الأنبياء].

    ..And peace be upon the messengers, and praise be to Allah Lord of the worlds
    .The questioner and the responding one with Truth, the Imam Mahdi Nasser Mohammad Al-Yemeni

    ـــــــــــــــــــــ

    https://mahdialumma.net./showthread.php?2129

    اقتباس المشاركة 7247 من موضوع بيان البرهان لبعث المهديّ المنتظر في محكم القرآن ..


    الإمام ناصر محمد اليماني
    17 - 09 - 1431 هـ
    27 - 08 - 2010 مـ
    05:55 صباحاً

    [ لمتابعة رابط المشاركة الأصليّة للبيان ]
    https://mahdialumma.net./showthread.php?p=7244
    ــــــــــــــــــــ


    بيا
    ن البرهان لبعث المهديّ المنتظر في محكم القرآن ..

    بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على جدّي محمد رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم الأطهار والسابقين الأنصار للحقّ في الأوّلين وفي الآخِرين وفي الملأ الأعلى إلى يوم الدين، السلام علينا وعلى عباد الله الصالحين، وسلامٌ على المرسَلين والحمدُ للهِ ربِّ العالمين..

    سـ 1: هل توحَّدت أمّة البشر جميعاً في عصر بعث المرسَلين إليهم من ربّهم فاستجابوا جميعاً لدعوة الحق وجعلهم الله أمّةً واحدةً على صراطٍ مستقيم؟
    جـ 1: قال الله تعالى: {
    وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَّسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّـهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ ۖ فَمِنْهُم مَّنْ هَدَى اللَّـهُ وَمِنْهُم مَّنْ حَقَّتْ عَلَيْهِ الضَّلَالَةُ} صدق الله العظيم [النحل:36].

    سـ 2: فهل هذا يعني أنّهم اختلفوا إلى فريقين فريقاً هدى فاتّبعوا رسول ربّهم وفريقاً كفروا برسول ربّهم؟ فزِدنا برهاناً أكثر وضوحاً من محكم الكتاب.
    جـ 2: قال الله تعالى: {
    فَرِيقًا هَدَىٰ وَفَرِيقًا حَقَّ عَلَيْهِمُ الضَّلَالَةُ} صدق الله العظيم [الأعراف:30].

    سـ 3: وهل آمن أهل الأرض جميعاً في عصر بعث المرسَلين؟
    جـ 3: قال الله تعالى: {
    وَلَوْ شَاءَ رَبُّكَ لَجَعَلَ النَّاسَ أُمَّةً وَاحِدَةً ۖ وَلَا يَزَالُونَ مُخْتَلِفِينَ ﴿١١٨إِلَّا مَن رَّحِمَ رَبُّكَ ۚ وَلِذَٰلِكَ خَلَقَهُمْ} صدق الله العظيم [هود:118-119].

    سـ 4: فمَن هو ذلك الذي استثناه الله بتحقيق الهدى للناس جميعاً في قوله: {
    إِلَّا مَن رَّحِمَ رَبُّكَ ۚ وَلِذَٰلِكَ خَلَقَهُمْ} صدق الله العظيم؟
    جـ 4: ذلكم الإمام المهدي خليفة الله في الأرض الذي هدى الله في عصر بعثه الناس جميعاً فحقّق الله إشاءته بالحقّ، تصديقاً لقول الله تعالى: {
    وَلَوْ شَاءَ رَبُّكَ لَآمَنَ مَن فِي الْأَرْضِ كُلُّهُمْ جَمِيعًا} صدق الله العظيم [يونس:99].

    سـ 5: وهل سوف يبعث الله الإمامَ المهديّ رسولاً جديداً للناس من ربّهم؟
    جـ 5: قال الله تعالى: {
    مَّا كَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِّن رِّجَالِكُمْ وَلَـٰكِن رَّسُولَ اللَّـهِ وَخَاتَمَ النَّبِيِّينَ ۗ وَكَانَ اللَّـهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا ﴿٤٠} صدق الله العظيم [الأحزاب].

    سـ 6: إذاً حقيقة بعث الإمام المهدي أنّه سيبعثه الله ناصراً لمحمد صلى الله عليه وآله وسلم لكون محمد رسول الله هو خاتم الأنبياء والمرسَلين فلا بد أن يأتي الإمام المهدي ناصراً لمحمدٍ رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم، فلا بد أن يحاجّ الناس بذات البصيرة التي جاء بها محمدٌ رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم، فلا بُدّ أن يُعلّم الله الإمام المهديّ بيان القرآن العظيم لكي يبيّنه للناس كما كان بيَّنه لهم خاتم الأنبياء والمرسَلين محمدٌ رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم، فهل من دليل في محكم الكتاب على أنّه يوجد إنسانٌ يتولّى تعليمه الرحمن البيان الحق للقرآن؟
    جـ 6: قال الله تعالى: {
    الرَّحْمَـٰنُ ﴿١عَلَّمَ الْقُرْآنَ ﴿٢خَلَقَ الْإِنسَانَ ﴿٣عَلَّمَهُ الْبَيَانَ ﴿٤} صدق الله العظيم [الرحمن].

    سـ 7: وهل سوف يؤتيه الله علم الكتاب ليجعله شاهداً بالحق على من كفر به؟
    جـ 7: قال الله تعالى: {
    وَيَقُولُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَسْتَ مُرْسَلًا ۚ قُلْ كَفَىٰ بِاللَّـهِ شَهِيدًا بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ وَمَنْ عِندَهُ عِلْمُ الْكِتَابِ ﴿٤٣} صدق الله العظيم [الرعد].

    سـ 8: وكيف سوف يعلّمه الله البيان الحقّ للكتاب ليحاجّ به الكافرين؟
    جـ8ـ قال الله تعالى: {
    اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ ﴿١خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ ﴿٢اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ ﴿٣الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ ﴿٤عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ ﴿٥} صدق الله العظيم [العلق].

    سـ 9: وما يقصد الله تعالى بقوله: {
    خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ ﴿٢اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ ﴿٣الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ ﴿٤عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ ﴿٥} صدق الله العظيم [العلق].
    جـ 9: قال الله تعالى:
    {الرَّحْمَـٰنُ ﴿١عَلَّمَ الْقُرْآنَ ﴿٢خَلَقَ الْإِنسَانَ ﴿٣عَلَّمَهُ الْبَيَانَ ﴿٤} صدق الله العظيم [الرحمن].

    سـ 10: ولكن ربما أنّهُ يقصد خليفة الله آدم عليه الصلاة والسلام وليس خليفة الله الإمام المهديّ عليه الصلاة والسلام؟
    جـ 10: قال الله تعالى:
    {اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ ﴿١خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ ﴿٢اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ ﴿٣الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ ﴿٤عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ ﴿٥} صدق الله العظيم [العلق].

    سـ 11: مهلاً مهلاً فلم نفهم المقصود من ردّك بهذه الآية ونرجو التوضيح.
    جـ 11: يدركهُ أولو الألباب وذلك لأنّ الله لم يخلق آدم من علق ثم مضغة؛ بل خلقه من تراب بكن فيكون.

    سـ 12: وهل محمد رسول الله - صلى الله عليه وآله وسلم - رسول من الله إلى الناس كافّة بالقرآن؟
    جـ 12: قال الله تعالى: {
    قُلْ يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنِّي رَسُولُ اللَّـهِ إِلَيْكُمْ جَمِيعًا} صدق الله العظيم [الأعراف:158].

    سـ 13: فهل قط آمن الناس بالقرآن جميعاً؟
    جـ 13: قال الله تعالى: {
    وَلَا يَزَالُ الَّذِينَ كَفَرُوا فِي مِرْيَةٍ مِّنْهُ حَتَّىٰ تَأْتِيَهُمُ السَّاعَةُ بَغْتَةً أَوْ يَأْتِيَهُمْ عَذَابُ يَوْمٍ عَقِيمٍ ﴿٥٥} صدق الله العظيم [الحج].

    سـ 14: وهل عذاب اليوم العقيم هو قبل يوم القيامة؟
    جـ 14: قال الله تعالى: {
    وَإِن مِّن قَرْيَةٍ إِلَّا نَحْنُ مُهْلِكُوهَا قَبْلَ يَوْمِ الْقِيَامَةِ أَوْ مُعَذِّبُوهَا عَذَابًا شَدِيدًا ۚ كَانَ ذَٰلِكَ فِي الْكِتَابِ مَسْطُورًا ﴿٥٨} صدق الله العظيم [الإسراء].

    سـ 15: وهل سوف يستمر شكّهم في القرآن العظيم فلا يؤمن به الناس جميعاً فيتّبعوه حتى يأتيهم عذابَ يومٍ عقيمٍ؟ فما هو عذاب اليوم العقيم الذي سوف يغشى الناس فيه العذاب حتى يؤمنوا جميعاً بهذا القرآن العظيم؟
    جـ 15: قال الله تعالى: {
    بَلْ هُمْ فِي شَكٍّ يَلْعَبُونَ ﴿٩﴾ فَارْتَقِبْ يَوْمَ تَأْتِي السَّمَاءُ بِدُخَانٍ مُّبِينٍ ﴿١٠﴾ يَغْشَى النَّاسَ ۖ هَٰذَا عَذَابٌ أَلِيمٌ ﴿١١﴾ رَّبَّنَا اكْشِفْ عَنَّا الْعَذَابَ إِنَّا مُؤْمِنُونَ ﴿١٢﴾ أَنَّىٰ لَهُمُ الذِّكْرَىٰ وَقَدْ جَاءَهُمْ رَسُولٌ مُّبِينٌ ﴿١٣﴾ ثُمَّ تَوَلَّوْا عَنْهُ وَقَالُوا مُعَلَّمٌ مَّجْنُونٌ ﴿١٤﴾ إِنَّا كَاشِفُو الْعَذَابِ قَلِيلًا ۚ إِنَّكُمْ عَائِدُونَ ﴿١٥﴾ يَوْمَ نَبْطِشُ الْبَطْشَةَ الْكُبْرَىٰ إِنَّا مُنتَقِمُونَ ﴿١٦﴾} صدق الله العظيم [الدخان].

    سـ 16: فهل هذه الآية جعلها الله آية التصديق لما يدعو إليه الإمام المهديّ ناصر محمد؟
    جـ 16: قال الله تعالى: {
    إِن نَّشَأْ نُنَزِّلْ عَلَيْهِم مِّنَ السَّمَاءِ آيَةً فَظَلَّتْ أَعْنَاقُهُمْ لَهَا خَاضِعِينَ ﴿٤} صدق الله العظيم [الشعراء].

    سـ 17: وما هي هذه التي تأتيهم من السماء؟
    جـ 17: قال الله تعالى: {
    فَارْتَقِبْ يَوْمَ تَأْتِي السَّمَاءُ بِدُخَانٍ مُّبِينٍ ﴿١٠﴾ يَغْشَى النَّاسَ ۖ هَٰذَا عَذَابٌ أَلِيمٌ ﴿١١﴾ رَّبَّنَا اكْشِفْ عَنَّا الْعَذَابَ إِنَّا مُؤْمِنُونَ ﴿١٢﴾ أَنَّىٰ لَهُمُ الذِّكْرَىٰ وَقَدْ جَاءَهُمْ رَسُولٌ مُّبِينٌ ﴿١٣﴾ ثُمَّ تَوَلَّوْا عَنْهُ وَقَالُوا مُعَلَّمٌ مَّجْنُونٌ ﴿١٤﴾ إِنَّا كَاشِفُو الْعَذَابِ قَلِيلًا ۚ إِنَّكُمْ عَائِدُونَ ﴿١٥﴾ يَوْمَ نَبْطِشُ الْبَطْشَةَ الْكُبْرَىٰ إِنَّا مُنتَقِمُونَ ﴿١٦﴾} صدق الله العظيم [الدخان].

    سـ 18: ولكن أليس هذا الخطاب موجَّهاً لمحمد رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم؟
    جـ 18: قال الله تعالى: {
    وَإِذْ يَمْكُرُ بِكَ الَّذِينَ كَفَرُوا لِيُثْبِتُوكَ أَوْ يَقْتُلُوكَ أَوْ يُخْرِجُوكَ ۚ وَيَمْكُرُونَ وَيَمْكُرُ اللَّـهُ ۖ وَاللَّـهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ ﴿٣٠وَإِذَا تُتْلَىٰ عَلَيْهِمْ آيَاتُنَا قَالُوا قَدْ سَمِعْنَا لَوْ نَشَاءُ لَقُلْنَا مِثْلَ هَـٰذَا ۙ إِنْ هَـٰذَا إِلَّا أَسَاطِيرُ الْأَوَّلِينَ ﴿٣١وَإِذْ قَالُوا اللَّـهُمَّ إِن كَانَ هَـٰذَا هُوَ الْحَقَّ مِنْ عِندِكَ فَأَمْطِرْ عَلَيْنَا حِجَارَةً مِّنَ السَّمَاءِ أَوِ ائْتِنَا بِعَذَابٍ أَلِيمٍ ﴿٣٢وَمَا كَانَ اللَّـهُ لِيُعَذِّبَهُمْ وَأَنتَ فِيهِمْ ۚ وَمَا كَانَ اللَّـهُ مُعَذِّبَهُمْ وَهُمْ يَسْتَغْفِرُونَ ﴿٣٣} صدق الله العظيم [الأنفال].

    سـ 19: صدق الله ورسوله {
    وَمَا كَانَ اللَّـهُ لِيُعَذِّبَهُمْ وَأَنتَ فِيهِمْ} صدق الله العظيم، ولكن فمن أيّ الكواكب مطر الحجارة المرتقب بكِسَف الدُّخان المبين؟
    جـ19ـ قال الله تعالى: {
    وَهُم بِذِكْرِ الرَّحْمَـٰنِ هُمْ كَافِرُونَ ﴿٣٦خُلِقَ الْإِنسَانُ مِنْ عَجَلٍ ۚ سَأُرِيكُمْ آيَاتِي فَلَا تَسْتَعْجِلُونِ ﴿٣٧وَيَقُولُونَ مَتَىٰ هَـٰذَا الْوَعْدُ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ ﴿٣٨لَوْ يَعْلَمُ الَّذِينَ كَفَرُوا حِينَ لَا يَكُفُّونَ عَن وُجُوهِهِمُ النَّارَ وَلَا عَن ظُهُورِهِمْ وَلَا هُمْ يُنصَرُونَ ﴿٣٩بَلْ تَأْتِيهِم بَغْتَةً فَتَبْهَتُهُمْ فَلَا يَسْتَطِيعُونَ رَدَّهَا وَلَا هُمْ يُنظَرُونَ ﴿٤٠} صدق الله العظيم [الأنبياء].

    تعليق من السائل: "إذا كنت يا ناصر محمد اليماني حقاً المهديّ المنتظر الذي يؤتيه الله البيان الحق للذِّكر وجئت من الله بقدرٍ مقدورٍ في الكتاب المسطور فلا بد أن تكون أنت وكوكب العذاب الذي بيّنته من محكم الذكر في سباقٍ إلى البشر، لكونك تُفتي أنّّ الله سوف يظهرك به على العالمين في ليلةٍ وهم صاغرون، ولو كنت بيّنته لنا من كتب البشر لما صدّقناك وليس كتب البشر حُجّة على البشر؛ بل الحجّة أن تبيّنه من كتاب الله الواحد القهار وتفصّله تفصيلاً وبالعقل والمنطق، بما إنّ البشر صاروا يغزون الفضاء فوصلوا إلى سطح القمر، فبالعقل والمنطق إذا كان كوكب سقر الذي بيّنته للبشر من محكم الذكر جاء قدر مروره وقدر بعث المهدي المنتظر بقدرٍ مقدورٍ في الكتاب المسطور فلا بُدّ أن يحيط به علماء الفضاء بأنّه يوجد هناك كوكبٌ يقترب من أرض البشر، فهذا ما يقوله العقل والمنطق حتى ولو لم يستطيعوا أن يقدّروا اليوم الذي سيمر فيه على أرض البشر فبالعقل والمنطق أضعف الإيمان لا بدّ أن يحيط به علماء الفضاء البشر من قبل أن يمرَّ على أرض البشر، فهذا ما يقوله العقل والمنطق. فبقي على الباحثين عن الحق أن يبحثوا في علوم الفضاء لدى علماء الفضاء ويقولوا يا علماء الفضاء هل حقاً يقترب كوكب من الأرض في هذا العصر الذي نحن فيه؟ وهل هو كوكب تحيط به النار؟ كون هناك رجل في الإنترنت العالميّة يُفتي بآيات بيّنات من محكم الذكر ويقول إنّها من آيات التصديق لكتاب الله القرآن العظيم، ومنها قول الله تعالى:
    {وَهُم بِذِكْرِ الرَّحْمَـٰنِ هُمْ كَافِرُونَ ﴿٣٦خُلِقَ الْإِنسَانُ مِنْ عَجَلٍ ۚ سَأُرِيكُمْ آيَاتِي فَلَا تَسْتَعْجِلُونِ ﴿٣٧وَيَقُولُونَ مَتَىٰ هَـٰذَا الْوَعْدُ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ ﴿٣٨لَوْ يَعْلَمُ الَّذِينَ كَفَرُوا حِينَ لَا يَكُفُّونَ عَن وُجُوهِهِمُ النَّارَ وَلَا عَن ظُهُورِهِمْ وَلَا هُمْ يُنصَرُونَ ﴿٣٩بَلْ تَأْتِيهِم بَغْتَةً فَتَبْهَتُهُمْ فَلَا يَسْتَطِيعُونَ رَدَّهَا وَلَا هُمْ يُنظَرُونَ ﴿٤٠} صدق الله العظيم [الأنبياء]".

    وسلامٌ على المرسَلين، والحمد لله ربِّ العالمين ..
    السائل والمجيب بالحق، الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني .
    ________________

    اضغط هنا لقراءة البيان المقتبس..


  3. افتراضي


    - 2 -

    Imam Nasser Mohammad Al-Yemeni

    09 - 06 - 1431 AH
    23 - 05 - 2010 AD
    07:35 pm
    ــــــــــــــــــ


    ..It cleared to you that the revelation from Allah in three ways



    ..In the name of Allah the All Merciful, the Most Merciful, and peace be upon the messengers, and praise be to Allah Lord of the worlds

    O Asad Bani Hashim who is arguing with me by the Quran, here is a question of the Awaited Mahdi for you, since you want to make the mention of man in the Quran is in general form so is it possible that Allah means His messenger in the word of Allah the Most High: {He created man from a small life-germ, and lo! he is an open contender.}Truthful Allah the Great [Al-Nahl] 16:4

    We know your answer that He means only the disbeliever in the Truth. We conclude from this that: Mentioning the man means the specification and not the generalization, because if we were to apply it on the general this word would include all the prophets and messengers in the word of Allah the Most High: {He created man from a small life-germ, and lo! he is an open contender.}Truthful Allah the Great, therefore He intends the disbeliever only the denier for the Truth from his Lord. Confirming with the word of Allah the Most High: {And he strikes out a likeness for Us and forgets his own creation. Says he: Who will give life to the bones, when they are rotten?}Truthful Allah the Great [Y.S.] 36:78

    Thus the word of Allah the Most High: {He created the man,(3) Taught him (interpretation) the explanatory-statement.(4)}Truthful Allah the Great [Al-Rahmãn] 55:3-4, verily He does not mean that He taught the people altogether the explanatory-statement; in fact He meant only one man taught him the comprehensive explanatory-statement (interpretation) that includes the whole grand Quran so he would teach you by the pen what you did not know, that’s because he speaks to you by the silent pen in the True explanatory-statement (interpretation) for the grand Quran in the era of dialogue prior to the appearing until a definite time. Confirming with the word of Allah the Most High: {Read in the name of your Lord Who creates.(1) Creates man from a clot,(2)Read and your Lord is most Generous(3) Who taught by the pen,(4) Taught man what he did not knew.(5)}Truthful Allah the Great [Al-`Alaq] 96:1-5

    So if you wanted to apply this verse upon the messenger -prayer of forgiveness and peace of Allah be upon him; but he was illiterate and Allah did not teach him by the pen in fact (Jibreel) Gabriel -prayer of forgiveness and peace be upon him- taught him! In that case, who is the intended man exactly? and you find the symbol of the answer in the word of Allah the Most High: {(By) N and by the pen and that which they write (1)}Truthful Allah the Great [Al-Qalam] 68:1

    And here you find that Allah make an oath to His prophet by the letter from the letters of the man's name whom He will teach him the True explanatory-statement (interpretation) for the Quran so it would be clear to all the people that Mohammad the messenger of Allah -prayer of Allah's forgiveness and peace be upon him and his family- was not crazy, in fact he came with the Truth from the Lord of the worlds, so Allah would perfect His light by the man whom Allah taught him the comprehensive explanatory-statement (whole interpretation) for the Quran then Allah though the criminals hated his appearing.

    O man, don’t you know that for each call a proof, and lying; its ropes are short? So if Nasser Mohammad Al-Yemeni is not the intended man whom Allah taught him the explanatory-statement, verily he can never dominate over you with the True explanatory-statement for the Quran, will you then not guard against evil? So do not hinder (others) from the True explanatory-statement for the Quran which we explain it in details for the people, and we teach them what they did not know, so if Nasser Mohammad Al-Yemeni was not the Imam Mahdi the man whom Allah taught him the True explanatory-statement for the Quran, verily you would never find him dominate with the True explanatory-statement for the Quran over who debates with him by the Quran, and if Nasser Mohammad Al-Yemeni is the man whom Allah taught him the True explanatory-statement for the Quran most certainly you would never find one argues with me from the Quran but I dominated over him with explanatory-statement from the Quran itself with better than his statement and fitter interpretation, verily for each call a proof and I will give you an example on this; the example in the word of Allah the Most High;
    اقتباس المشاركة :
    And brought forth Al-Farabi, Abd bin Humaid, Ibn Abi Al-Dunya about the repentance; and Ibn Jarir, Ibn al-Mundhir and Ibn Abi Hatim and the Governor and corrected it, and the son Mardawiah, from the son of Abbas about His word: {Then Adam received (revealed) words from his Lord,}, he said: O Lord, didn’t you creat me with Your hands? He said: Yes. he said: O Lord: didn’t You blow in me from your soul? He said: Yes. he said: O Lord: didn’t You hasten to me Your mercy before Your wrath? He said: Yes. he said: O Lord: Do You see that if I repented and reformed, are You returned me back to the garden? He said: Yes.
    انتهى الاقتباس
    .Ended the explanation of the Quran to one of the interpreters

    But I do not know that Adam been returned to the garden that he was in it; in fact He turned to him (mercifully saving him) from the Fire. And they only explain the Quran with forged stories from son of Abbas, and I clear the son of Abbas from the narrative of this explanation; in fact it is forged in his name, that’s because the human satans try altering the Quran through the narratives concerns the explanation according to their claim, but I will bring to you the interpretation of the word of Allah the Most High: {Then Adam received (revealed) words from his Lord, and He turned to him (mercifully). Surely He is Oft-returning (to mercy), the Merciful.}Truthful Allah the Great [Al-Baqarah] 2:37

    You will find the intended words exactly is in the word of Allah the Most High: {They said: Our Lord, we have wronged ourselves; and if You forgive us not, and have (not) mercy on us, we shall certainly be of the losers.}Truthful Allah the Great [Al-A`arãf] 7:23

    As how he received these words? We will give you fatwa with Truth that he received it by revelation of making understand (briefing) to the heart to both say that[/U]. Confirming with the word of Allah the Most High: {And it is not vouchsafed to a mortal that Allah should speak to him, except by revelation or from behind a veil, or by sending a messenger and revealing by His permission what He pleases. Surely He is High, Wise.}Truthful Allah the Great [Al-Shourã] 42:51

    As for the True explanatory-statement for the word of Allah the Most High: {And it is not vouchsafed to a mortal that Allah should speak to him, except by revelation..} which means it never been for man that the All Merciful should speak to him openly, except by revelation and He means the revelation to make one understand (briefing) into the heart by the inspiration. Like the word of Allah the Most High: {So We made Solomon to understand it.}Truthful Allah the Great [Al-Anbyãa´] 21:79 as for the word of Allah the Most High: {..or from behind a veil,..} and He means by the revelation of speaking from behind a veil, like the word of Allah the Most High: {..And Allah addressed Moses, speaking (to him).}Truthful Allah the Great [Al-Nesã`a] 4:164

    As for the word of Allah the Most High: {or by sending a messenger and revealing by His permission what He pleases.} and He means Gabriel the sent from Lord of the worlds to whom He selects and chooses. Confirming with the word of Allah the Most High: {Surely it is the word of an honorable messenger,(19) The possessor of strength, established in the presence of the Lord of the Throne.(20) One (to be) obeyed, and faithful.(21)}Truthful Allah the Great [Al-Takweer] 81:19-21

    :And it cleared to you that the revelation from Allah is in three ways and they are

    1- .Revelation of making to understand (briefing) from the Lord to the heart
    2- .Revelation of speaking from behind a veil
    3- .Sending Gabriel prayer of forgiveness and peace be upon him
    Confirming with the word of Allah the Most High: {And it is not vouchsafed to a mortal that Allah should speak to him, except by revelation or from behind a veil, or by sending a messenger and revealing by His permission what He pleases. Surely He is High, Wise.}Truthful Allah the Great

    ..O Asad Bani Hashim, my thinking of you was good initially, but! And peace be upon the messengers, and praise be to Allah Lord of the worlds

    .Brother of the believers; the Imam Mahdi Nasser Mohammad Al-Yemeni

    ــــــــــــــــــــ

    Read more: https://mahdialumma.net./showthread.php?1460



    اقتباس المشاركة 51443 من موضوع ردُّ الإمام الى أسد بني هاشم المحترم: الله أقسم لنبيّه بحرفٍ من حروف اسم الإنسان الذي سوف يعلّمه البيان الحقّ للقرآن ..


    - 2 -

    الإمام ناصر محمد اليماني
    09 - 06 - 1431 هـ
    23 - 05 - 2010 مـ
    07:35 مساءً
    ــــــــــــــــــ




    وتبيَّن لكم أنّ الوحي من الله بثلاث طرق..

    بسم الله الرحمن الرحيم، وسلامٌ على المُرسلين، والحمدُ لله ربّ العالمين..
    ويا أسد بني هاشم الذي يُجادلني بالقرآن، إليك سؤال المهديّ المنتظَر، وبما أنّك تريدُ أن تجعل ذكر الإنسان في القرآن هو بشكل عام فهل يمكن أن يكون الله يقصد رسولَه في قول الله تعالى:
    {خَلَقَ الْإِنْسَانَ مِنْ نُطْفَةٍ فَإِذَا هُوَ خَصِيمٌ مُبِينٌ} صدق الله العظيم [النحل:4].

    ونعلم جوابك أنّه يقصد فقط الكُفار بالحقّ. ونستنتج من ذلك: إنّ ذكر الإنسان يقصد به التخصيص وليس العموم، لأننا لو نطبقه على العموم لشمل هذا القول جميع الأنبياء والمُرسلين في قول الله تعالى:
    {خَلَقَ الْإِنْسَانَ مِنْ نُطْفَةٍ فَإِذَا هُوَ خَصِيمٌ مُبِينٌ} صدق الله العظيم، إذاً يقصد الكافر فقط المنكر للحقّ من ربه. تصديقاً لقول الله تعالى: {وَضَرَبَ لَنَا مَثَلًا وَنَسِيَ خَلْقَهُ قَالَ مَنْ يُحْيِي الْعِظَامَ وَهِيَ رَمِيمٌ} صدق الله العظيم [يس:78].

    وكذلك قول الله تعالى:
    {خَلَقَ الْإِنسَانَ ﴿٣﴾ عَلَّمَهُ الْبَيَانَ ﴿٤﴾} صدق الله العظيم [الرحمن]، فهو لا يقصد أنّه علم النّاس أجمعين البيان؛ بل يقصد إنساناً واحداً علّمه البيان الشامل للقرآن العظيم فيُعلمكم بالقلم ما لم تكونوا تعلمون، وذلك لأنه يخاطبكم بالقلم الصامت بالبيان الحقّ للقرآن في عصر الحوار من قبل الظهور إلى أجل مسمى. تصديقاً لقول الله تعالى: {اقْرَ‌أْ بِاسْمِ رَ‌بِّكَ الَّذِي خَلَقَ ﴿١﴾ خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ ﴿٢﴾ اقْرَ‌أْ وَرَ‌بُّكَ الْأَكْرَ‌مُ ﴿٣﴾ الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ ﴿٤﴾ عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ ﴿٥﴾} صدق الله العظيم [العلق].

    فإذا أردت أن تطبق هذه الآية على الرسول عليه الصلاة والسلام؛ ولكنه أمّي ولم يعلّمه الله بالقلم؛ بل علّمه جبريل عليه الصلاة والسلام! إذاً فمن هو الإنسان المقصود بالضبط؟ وتجد رمز الجواب في قول الله تعالى:
    {ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُ‌ونَ ﴿١﴾} صدق الله العظيم [القلم].

    وهنا تجد أنّ الله أقسم لنبيِّه بحرفٍ من حروف اسم الإنسان الذي سوف يعلّمه البيان الحقّ للقرآن حتى يتبيّن للناس أجمعين أنّ محمداً رسول الله -صلى الله عليه وآله وسلم- ليس بمجنونٍ؛ بل جاء بالحقّ من ربّ العالمين، فيتمّ الله بالإنسان الذي علمه البيان الشامل للقرآن نوره ولو كره المُجرمون ظهوره.

    ويا رجل أفلا تعلم أن لكُلّ دعوى بُرهان والكذب حباله قصيرة؟ فإذا لم يكن ناصر محمد اليماني هو الإنسان المقصود الذي علمه الله البيان فلن يستطيع أن يهيمن عليكم بالبيان الحقّ للقرآن، أفلا تتقون؟ فلا تصدّ عن البيان الحقّ للقرآن الذي نُفصّله للناس تفصيلاً، ونُعلمهم ما لم يكونوا يعلمون، فإذا لم يكن ناصر محمد اليماني هو الإمام المهديّ الإنسان الذي علمه الله البيان الحقّ للقرآن فلن تجده يهيمن بالبيان الحقّ للقرآن على من يحاجه بالقرآن، وإذا كان ناصر محمد اليماني هو الإنسان الذي علّمه الله البيان الحقّ للقرآن فلن تجد أحداً يجادلني من القرآن إلا هيمنتُ عليه بالبيان من ذات القرآن بخيرٍ من بيانه وأحسن تأويلاً، فلكلّ دعوى بُرهانٌ وسوف أضرب لك على ذلك مثلاً في بيان قول الله تعالى.
    اقتباس المشاركة :
    وأخرج الفريابي وعبد بن حميد وابن أبي الدنيا في التوبة وابن جرير وابن المنذر وابن أبي حاتم والحاكم وصححه وابن مردويه عن ابن عباس في قوله ‏ {‏فتلقى آدم من ربه كلمات‏} قال‏:‏ أي رب ألم تخلقني بيدك‏؟‏ قال‏:‏ بلى‏.‏ قال‏:‏ أي رب ألم تنفخ في من روحك‏؟‏ قال‏:‏ بلى‏.‏ قال أي رب ألم تسبق إلي رحمتك قبل غضبك‏؟‏ قال‏:‏ بلى‏.‏ قال‏:‏ أي رب أرأيت إن تبت وأصلحت أراجعي أنت إلى الجنة‏؟‏ قال‏:‏ نعم‏
    انتهى الاقتباس
    انتهى تفسير القُرآن لأحد المفسرين.

    ولكنّي لا أعلم أنّ آدم تمَّ إرجاعه إلى الجنّة التي كان فيها؛ بل تاب الله عليه من النار، وإنّما يفسرون القرآن بروايةٍ مُفتراةٍ عن ابن عباس، وأُبْرِّئُ ابن عباس من رواية ذلك التفسير؛ بل هو مفترًى باسمه، وذلك لأنّ شياطين البشر يحاولون تحريف القرآن عن طريق رواياتٍ تخصُّ التّفسير حسب زعمهم، ولكني سوف آتيك بتأويل قول الله تعالى:
    {فَتَلَقَّى آدَمُ مِنْ رَبِّهِ كَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَيْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ} صدق الله العظيم [البقرة:37].

    وسوف تجد الكلمات المقصودة بالضبط هي في قول الله تعالى:
    {قَالاَ رَبَّنَا ظَلَمْنَآ أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ} صدق الله العظيم [الأعراف:23].

    وأما كيف تلقّى هذه الكلمات؟ وسوف نفتيك بالحقّ أنه تلقاها بوحي التّفهيم إلى القلب ليقولا ذلك. تصديقاً لقول الله تعالى:
    {وَمَا كَانَ لِبَشَرٍ أَن يُكَلِّمَهُ اللَّهُ إِلَّا وَحْيًا أَوْ مِن وَرَاء حِجَابٍ أَوْ يُرْسِلَ رَسُولًا فَيُوحِيَ بِإِذْنِهِ مَا يَشَاء} صدق الله العظيم [الشورى:51].

    فأما البيان الحقّ لقول الله تعالى:
    {وَمَا كَانَ لِبَشَرٍ أَن يُكَلِّمَهُ اللَّهُ إِلَّا وَحْيًا} أي ما كان للإنسان أن يكلمه الرحمن جهرةً إلا وحياً، ويقصد وحي التّفهيم إلى القلب بالإلهام. مثال قول الله تعالى: {فَفَهَّمْنَاهَا سُلَيْمَانَ} صدق الله العظيم [الأنبياء:79]، وأما قول الله تعالى: {أَوْ مِن وَرَاء حِجَابٍ} ويقصد بوحي التكليم من وراء حجاب، مثال قول الله تعالى: {وَكَلَّمَ اللّهُ مُوسَى تَكْلِيمًا} صدق الله العظيم [النساء:164].

    وأما البيان لقول الله تعالى:
    {أَوْ يُرْسِلَ رَسُولًا فَيُوحِيَ بِإِذْنِهِ مَا يَشَاء} ويقصد جبريل المُرسل من ربّ العالمين إلى من يصطفي ويختار. تصديقاً لقول الله تعالى: {إِنَّهُ لَقَوْلُ رَسُولٍ كَرِيمٍ (19) ذِي قُوَّةٍ عِندَ ذِي الْعَرْشِ مَكِينٍ (20) مُطَاعٍ ثَمَّ أَمِينٍ (21)} صدق الله العظيم [التكوير].

    وتبيّن لكم أن الوحي من الله بثلاث طرق وهي :

    1- وحي التفهيم مباشرة من الربّ إلى القلب.
    2- وحي التكليم من وراء حجاب.
    3- إرسال جبريل عليه الصلاة والسلام.

    تصديقاً لقول الله تعالى:
    {وَمَا كَانَ لِبَشَرٍ أَن يُكَلِّمَهُ اللَّهُ إِلَّا وَحْيًا أَوْ مِن وَرَاء حِجَابٍ أَوْ يُرْسِلَ رَسُولًا فَيُوحِيَ بِإِذْنِهِ مَا يَشَاء} صدق الله العظيم. ويا أسد بني هاشم، لقد كان ظني فيك خيراً بادئ الأمر ولكن! وسلامٌ على المرسلين، والحمدُ لله رب العالمين..
    أخو المؤمنين؛ الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.
    ــــــــــــــــــــ

    بيانات الإمام المهدي عن سر الأحرف المقطعة في أوائل سور القرآن الكريم:
    https://mahdialumma.net./showthread.php?1262

    اضغط هنا لقراءة البيان المقتبس..

  4. افتراضي


    I am Allah's Khalifa* the Awaited Mahdi from the family of the purified house from the association..

    In the name of Allah the All Merciful, the Most Merciful, salutation from Allah be upon you O you the Hashimi from Yemen certainly you have asked me who I am? Then I reply to you with Truth and say:
    "I am Allah's Khalifa* the Awaited Mahdi from the family of the purified house from the association, the All Merciful have chosen me and taught me the True interpretation of the Quran to debate the humans with the True interpretation of the Reminder to bring them out of darkness into light from worshiping the servants to worship the Lord of the servants Him alone and He have no associates, and I did not come to you with new religion; But Allah made in may name the report of me and the tale of my task (Nasser Mohammad)*, and for that I debate the people of what has been descended upon Mohammad -prayer of forgiveness and peace of Allah be upon him and his family- indeed he is the seal of prophets and messengers".
    And Allah raise the Awaited Mahdi Nasser Mohammad -prayer of Allah's forgiveness and peace be upon him and his family- so the name coincides with the report to be the fact of the Awaited Mahdi and a surprise for the humans.

    And peace be upon the messengers, and praise be to the Lord of the worlds.
    Your brother Imam Mahdi Nasser Mohammad Al-Yemeni
    __________________

    (Nasser Mohammad)* means; helper, supporter of Mohammad

    Read more: https://mahdialumma.net./showthread.php?824


المواضيع المتشابهه
  1. مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 17-08-2018, 04:22 AM
  2. مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 13-10-2017, 04:33 AM
  3. مشاركات: 1
    آخر مشاركة: 29-03-2017, 06:57 PM
  4. مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 21-12-2016, 04:28 PM
  5. Urgent, a call out to the lovers of the All Merciful in the decisive Quran..
    بواسطة راضيه بالنعيم الاعظم في المنتدى English
    مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 27-06-2015, 01:39 AM
ضوابط المشاركة
  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •